• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46811
+
-

یک هفته طولانی برای رئال

یک هفته طولانی برای رئال

ساسان شادمان‌منفرد

قرعه‌کشی بعدازظهر جمعه مرحله نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری برای هواداران فوتبال شیرین و لذتبخش بود. رئال‌مادرید و بارسلونا در این مرحله حریف یکدیگر شدند تا ال‌کلاسیکوهایی جذاب شکل بگیرد و جالب اینکه،  ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا هم 3روز پس از بازی برگشت کوپا‌دل‌ری برگزار خواهد شد. اما در این میان نخستین پرسشی که درباره این ال‌کلاسیکوها مطرح می‌شود این است که سانتیاگو سولاری و ارنستو والورده، سرمربیان دو تیم، تا چه اندازه جام‌حذفی و قهرمانی در آن را هدف قرار داده‌اند. همه می‌دانیم که هم رئال‌مادرید و هم بارسلونا با شرایط ایده‌آل خود فاصله دارند. هر دو تیم با مشکل مصدومیت برخی ستارگان خود دست به گریبان هستند و مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز حوالی این ال‌کلاسیکوها قرار دارد.
بارسا، پس از بازی دیشب مقابل والنسیا در نوکمپ،  به بازی چهارشنبه مقابل رئال‌مادرید می‌رسد. به‌دنبال آن، آبی‌اناری‌ها تا ال‌کلاسیکوی برگشت باید به ترتیب به مصاف اتلتیک بیلبائو،  رئال وایادولید،  المپیک لیون (لیگ قهرمانان) و سویا بروند. رئال‌مادرید اما پس از میزبانی امشب از دپورتیوو آلاوس در سانتیاگوبرنابئو به نوکمپ می‌رود و پس از بازی چهارشنبه‌شب به ترتیب باید به مصاف اتلتیکومادرید، آژاکس (لیگ قهرمانان)، خیرونا و لوانته برود و پس از آن در 2 بازی از بارسلونا پذیرایی خواهد کرد. این بدان معناست که لوس‌بلانکوس از چهارشنبه این هفته تا چهارشنبه هفته آینده،  3بازی سنگین را پیش روی خود دارد. مردان سانتیاگو سولاری پس از انجام بازی رفت ال‌کلاسیکوی کوپادل‌ری در نوکمپ،  شنبه در وندا مترو پولیتانو مهمان اتلتیکومادرید خواهند بود و چهارشنبه هفته بعد هم در لیگ قهرمانان اروپا باید مقابل آژاکس در آمستردام بازی کنند.
در اردوی بارسلونا،  ساموئل اومتیتی، رافینیا، عثمان دمبله و یسپر سیلسن مصدوم هستند. در این میان عثمان دمبله احتمال دارد بتواند به بازی نخست ال‌کلاسیکو برسد و تیمش را در این مسابقه مهم در نوکمپ همراهی کند. رئالی‌ها هم 2 مصدوم دارند؛ یکی کیلور ناواس و دیگری خسوس وایخو که ممکن است ال‌کلاسیکوها را از دست بدهند. اما اینکه بازی رفت در زمین بارسلونا و بازی برگشت در زمین رئال‌مادرید برگزار می‌شود،  باعث شده است که میان هواداران در این خصوص اختلاف‌نظرهایی به‌وجود آید. در نظرسنجی اینترنتی روزنامه مارکا،  53درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور هستند که برگزاری بازی رفت در نوکمپ به‌سود رئال‌مادرید خواهد بود. ضمن اینکه 2 تیم در بازی‌های‌شان در مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان،  مهمان هستند و باید در خانه حریفان به مصاف آنها بروند.
در تاریخ جام حذفی اسپانیا،  رئال‌مادرید و بارسلونا تاکنون،  34بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که 15پیروزی برای بارسا و 12برد برای رئال‌مادرید به‌ثبت رسیده است. بارسایی‌ها از 41باری که به فینال رسیده‌اند، 30بار قهرمان شده‌اند. رئالی‌ها اما در 39فینال خود، تنها 19بار جام را فتح کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید