• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45303
+
-

خبرهای کوتاه | شهر 2

  پذیرش ۲۴ ساعته کارتن‌خواب‌ها

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش ۲۴ساعته کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها خبر داد. نجم‌الدین محمدی در مورد وضعیت پذیرش کارتن‌خواب‌ها در این شب‌های سرد تهران با بیان اینکه شب گذشته ۱۹۲۱نفر در گرمخانه‌های تحت‌پوشش شهرداری تهران پذیرش شدند، به ایسنا گفت: «برای افرادی که مایل به حضور در گرمخانه‌ها نیستند اتوبوس‌هایی در میادین نزدیک به پاتوق‌ها درنظر گرفته شده است تا این کارتن‌خواب‌ها شب را در اتوبوس‌ها بمانند.» او با بیان اینکه آمادگی این را داریم با کف‌خوابی ظرفیت گرمخانه‌ها را به دوبرابر و بیش از ۴۰۰۰نفر برسانیم، عنوان کرد: «متأسفانه در گذشته در شهرداری تهران سازه‌های استاندارد با ظرفیت‌های نرمال پیش‌بینی نشده است اما حالا درصدد آن هستیم که حداقل نسبت به استاندارد‌سازی‌ شرایط موجود اقدام کنیم. طی بخشنامه‌ای تمامی گرمخانه‌ها در روزهای سرد سال به‌صورت ۲۴ساعته فعال بوده و پذیرش کارتن‌خواب‌ها را انجام می‌دهند.»

  بازپرداخت سپرده‌های مازاد پس‌انداز صندوق ذخیره

سپرده‌های مازاد پس‌انداز متقاضیان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تا پایان خردادماه سال‌جاری تسویه شد. به گزارش شهرنوشت، پس از پرداخت سپرده‌های مازاد پس‌انداز تا سقف 5میلیون تومان که درخواست‌های تسویه این مبالغ را تا پایان شهریور امسال پوشش داده و صف متقاضیان صندوق را حدود 20درصد کاهش داد، سپرده‌های مازاد بخش دیگری از اعضا نیز تا پایان خردادماه سال‌جاری تسویه شد. بر این اساس آن دسته از سپرده‌گذارانی که تا پایان خردادماه درخواست دریافت سپرده خود را ارائه کرده بودند، وجوه خود را دریافت کردند. مؤسسه صندوق ذخیره طی خردادماه بیش از 2میلیارد و 750میلیون تومان از سپرده‌های مازاد پس‌انداز کارکنان شهرداری را تسویه کرد.

  کاشت بیش از 5هزار درخت و درختچه در میدان فتح

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه9 در راستای تدابیر مدیریت ارشد شهری مبنی بر جمع‌آوری حصار کارگاهی و گسترش فضای سبز در پایتخت، از کاشت بیش از 5000گونه از انواع درخت و درختچه در میدان فتح خبر داد. به گزارش همشهری، رضا مددی گفت: «عملیات کاشت بیش از 100درخت و در حدود 5000درختچه در مساحتی به متراژ 4400مترمربع در ضلع شمالی میدان فتح واقع در بزرگراه آیت‌الله سعیدی با جمع‌آوری حصار کارگاهی انجام شد. تاکنون عملیات خاکبرداری با 882کامیون صورت گرفته و عملیات خاکریزی با خاک زراعی مرغوب به تعداد 200کامیون انجام شده است. در این طرح که با گسترش فضای سبز منطقه در مسیر شریانی میدان فتح صورت گرفته، عملیات آبرسانی با لوله‌گذاری لوله‌های 110و 40پلی‌اتیلن به متراژ 700متر طول و با نصب 30عدد شیر آب صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید