• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44370
+
-

پرونده مفتوح نماینده مجلس

3 مخالف اصلی تایید اعتبارنامه یک‌نماینده در مجلس‌هشتم درباره شایعات جدید علیه او چه می‌گویند

با باز شدن دوباره پرونده نماینده ملکان در رسانه‌ها، نام 3 نماینده‌ای که 10سال پیش در مقابل تصویب اعتبارنامه سلمان خدادادی ایستادگی می‌کردند، دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است و البته نام نماینده دیگری که در یک جلسه غیرعلنی برای نماینده ملکان از مجلس رأی اعتماد گرفت. روح‌الله حسینیان، محمدابراهیم نکونام و فاطمه آلیا 3 نماینده‌ای بودند که در مجلس هشتم در مقابل تأیید اعتبارنامه سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان مقاومت می‌کردند. در آن زمان دلیل اصرار این نمایندگان برای رد اعتبارنامه نماینده ملکان پرونده  اخلاقی وی عنوان شده بود.

بعد از دو‌ماه و نیم اصرار، مجلس در یک جلسه غیرعلنی به بررسی صلاحیت خدادادی می‌پردازد و با دفاعی که مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز از او انجام می‌دهد، بیش از نیمی از مجلس به تصویب اعتبارنامه نماینده ملکان رأی مثبت می‌دهند. با این حال پس از پایان مجلس هشتم، صلاحیت خدادادی برای انتخابات مجلس نهم تأیید نمی‌شود و او پس از یک دوره دوری از مجلس در انتخابات مجلس دهم بار دیگر به پارلمان راه پیدا می‌کند. با مرگ مشکوک زنی که از شاکیان سلمان خدادادی بود و در رسانه‌ها ادعاهایی علیه این نماینده مجلس هفتم، هشتم و دهم مطرح کرده بود، بار دیگر پرونده ‌ای برای سلمان خدادادی حداقل در رسانه‌ها باز شده است.

روح‌الله حسینیان که در مجلس هشتم رئیس شعبه رسیدگی به اعتبارنامه سلمان خدادادی بود و مخالف تصویب اعتبارنامه نماینده ملکان،  در گفت‌وگویی که با ایرنا داشته درباره اصرارش به رد اعتبارنامه خدادادی در آن مقطع گفته که به حوزه خصوصی افراد ورود پیدا نمی‌کند چون نه شرع این اجازه را به او می‌دهد، نه قانون و نه عرف.

همین صحبت را محمدابراهیم نکونام دیگر مخالف سلمان خدادادی در مجلس هشتم مطرح کرده و در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید که به‌خاطر حفظ آبروی اشخاص از تشریح مسئله معذور است.

خبرگزاری فارس در خبری که در تاریخ 17مرداد سال 87منتشر کرده درباره سلمان خدادادی نوشته که او در اواخر مجلس هفتم نیز به‌خاطر برخی مسائل بازداشت و روانه زندان شد و با قرار وثیقه 150میلیونی نقدی آزاد شد. با آغاز به کار مجلس هشتم، اعتبارنامه سلمان خدادادی جهت بررسی به شعبه 13بررسی‌کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس ارجاع شد که با اعتراض فاطمه آلیا، منتخب مردم تهران و برخی دیگر از نمایندگان مواجه شد.

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به ادعاهای پیش‌آمده برای خدادادی که هم‌اکنون رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس است پیشنهاد داد رئیس مجلس، هیأت نظارت بررفتار نمایندگان را مأمور رسیدگی به این ادعاها کند.

وی با اشاره به بررسی اعتبارنامه نماینده ملکان در مجلس هشتم گفت: رأی‌گیری در جلسه غیرعنلی نهایتا منجر به تصویب اعتبارنامه او شد و آقای پزشکیان با اشاره به مبانی خودشان(عدم‌محکومیت قطعی برای آن فرد) تأکید کردند که این اعتبارنامه باید تصویب شود.

مسعود پزشکیان که در مجلس هشتم با نطق او، اعتبارنامه سلمان خدادادی تصویب شده هم‌اکنون رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز است.

علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به خبرگزاری فارس گفته است: اگر یک نماینده مجلس یا فرد دیگری درباره اتهام «تجاوز» نماینده ملکان شکایت کند، هیأت نظارت این موضوع را  بررسی خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید