• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 20 دی 1397
کد مطلب : 44162
+
-

فرهاد آمد، اعتصاب شکست

فرهاد آمد، اعتصاب شکست

تحریم تمرینات استقلال سرانجام شکسته شد و بازیکنان این تیم بعد از چند هفته، سرانجام از صبح دیروز استارت زدند تا خودشان را آماده بازی‌های نیم‌فصل دوم کنند. چند روز پس از اعتصاب و تعطیلی تمرین‌ها عصر سه‌شنبه آبی‌پوشان پست مشترکی در اینستاگرام منتشر کردند و به هواداران خبر دادند که به خاطر آنها و نام استقلال از چهارشنبه تمرینات را شروع می‌کنند تا تیم‌شان بیشتر از این در آماده‌سازی‌ از حریفان عقب نماند. مهم‌ترین اتفاق اما حضور فرهاد مجیدی در تمرین آبی‌پوشان بود و او از دیروز رسما کارش را به‌عنوان مربی با استقلال آغاز کرد. مجیدی با لباسی آراسته که باعث می‌شود همچنان لقب شیک‌پوشی و خوش‌تیپی در کنار او باقی بماند،  در محل تمرین آبی‌ها حاضر شد تا برگ جدیدی در زندگی ورزشی او ورق بخورد. مربی جدید استقلالی‌ها با بنز یکی از دوستان خود و پشت سر امیرحسین فتحی سرپرست استقلال وارد مجموعه آزادی و محل تمرین آبی‌پوشان شد. فرهاد در بدو ورود با فتحی به خوش و بش پرداخت و سپس به همراه او راهی رختکن شد.  بازیکنان قدیمی همبازی سابق خود را تحویل گرفتند و البته در این میان جوانان استقلال هم با ذوق و انرژی خاصی با مجیدی روبه‌رو شدند.
  استارت با لباس رزم!
مراسم معارفه فرهاد مجیدی در زمین چمن برگزار شد. امیرحسین فتحی و وینفرد شفر دقایقی در جمع بازیکنان درباره حضور مجیدی صحبت کردند و البته به موضوعات متفاوتی پرداختند. مجیدی در این بخش که قسمت اعظم آن به تعریف از او و شفر اختصاص داشت،  تنها شنونده بود. مربی جوان استقلالی‌ها در جمع بازیکنان فرصتی برای صحبت نداشت و سپس شفر در نخستین بخش از شروع روند انتقال تجربه،  جمله مهمی را به مجیدی گفت: نظم. 
شاید هیچ‌کس به اندازه فرهاد حالا از طرح لباس‌های استقلال خوشحال نباشد. مربیان استقلال در تمرین از لباس‌هایی با طرح لباس‌های چریکی و با رنگ آبی استفاده می‌کنند و مجیدی نیز در نخستین تمرین لباس رزم بر تن کرد تا شروع جالبی داشته باشد. مجیدی در این تمرین برای نشان دادن آمادگی بدنی خود به جمع بازیکنان رفت و با آنها دور زمین دوید تا نشان دهد از لحاظ بدنی سطح بسیار خوبی دارد و می‌تواند در جریان تمرین نقش متفاوتی بازی کند. مجیدی امروز بعد از نزدیک به 2000 روز در تمرین استقلال حضور داشت و پا به توپ شد تا در روزهای سخت استقلال،  تصویر او در تمرین آبی‌ها این تیم را به آینده امیدوار کند؛ آینده‌ای که فرهاد می‌تواند نقش پررنگی در آن ایفا کند.
  شفر بهترین مربی تاریخ استقلال!
فتحی، سرپرست باشگاه استقلال در جمع بازیکنان گفت: «نظر شفر اضافه شدن 2نفر به کادرفنی بود. مارتین فورکل به‌زودی به جمع ما اضافه می‌شود. او تجربه خوب و مدرک بالای مربیگری از یوفا دارد و می‌تواند کمک تیم باشد و در زمینه تیم‌های پایه نیز به ما کمک می‌کند. فرهاد مجیدی نیز سرمایه،  اسطوره و ذخیره باشگاه است و با پیشنهاد شفر او به تیم ما اضافه شد تا بتوانیم از توانایی فنی او استفاده کنیم. ایشان مدارج بالای مربیگری را طی کرده و اکنون در کنار شفر،  یکی از بزرگ‌ترین مربیان فوتبال ایران است. شفر بزرگ‌ترین مربی تاریخ استقلال است و کسی مانند او نداشتیم.
  قول فتحی برای پرداخت طلب آبی‌پوشان
در شرایطی که مشکلات مالی در هفته‌های اخیر برای استقلال باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده و حتی شروع تمرینات این تیم را چند روزی به تأخیر انداخته،  مدیرعامل آبی‌ها قول مساعد داد در چند روز آینده طلب بازیکنان این تیم به‌صورت حواله به آنها پرداخت شود. بازیکنان استقلال تصمیم گرفتند تمرینات خود را برای نیم‌فصل دوم با وجود داشتن مشکلات مالی و دریافت نکردن حدود نیمی از طلب خود آغاز کنند. دیروز اما امیرحسین فتحی،  مدیرعامل این باشگاه با حضور در تمرین به بازیکنان وعده داد که به‌زودی مطالباتشان پرداخت شود. فتحی خطاب به بازیکنان اعلام کرد: «کارها انجام شده و به‌زودی حواله‌هایی را بابت طلبتان به شما پرداخت می‌کنیم.»
  زمان اردوی استقلال در قطر مشخص شد 
با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی مدیران استقلال و با هماهنگی وینفرد شفر قرار است آبی‌پوشان جمعه یا شنبه راهی قطر شوند. به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها حدود ۱۰ روز را در قطر سپری کنند و چند دیدار تدارکاتی هم در این اردو داشته باشند. جالب اینکه پرسپولیس نیز هم‌اکنون در قطر حضور دارد و احتمال برخورد بازیکنان و کادرفنی ۲‌تیم در کشور همسایه وجود خواهد داشت.
  کریمی نظاره‌گر نخستین تمرین مجیدی
علی کریمی در یکی از تمرین‌های تیم ملی مصدوم شد تا در اوج آمادگی جام ملت‌ها را هم مثل جام‌جهانی از دست بدهد. ظاهرا مصدومیت علی کریمی هنوز به‌طور کامل خوب نشده است چراکه او دیروز هم شرایط حضور در تمرین را نداشت و در گوشه‌ای از زمین نظاره گر تمرین‌کردن هم تیمی‌هایش بود. علی کریمی در نخستین حضور مجیدی به‌عنوان مربی در تمرین حضور نداشت اما بعید است مصدومیتش جدی باشد و احتمالا به‌زودی تمرین‌های خود را آغاز خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید