پس از انتشار خبری مبنی بر نصب یک بیلبورد پرحاشیه در تهران و پس از آنکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد مسئولیت نظارت برمحتوای این بیلبوردها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این وزارتخانه مسئولیت این ماجرا را پذیرفت.
به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی، در پی درج مطلبی در شبکههای اجتماعی با موضوع بیلبوردی با محتوای تبلیغ کنسرت ویژه بانوان، حمید فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران بهمنظور تنویر اذهان اعلام کرد: 1-تأیید و نظارت بر محتوای تبلیغات اکرانشده روی سازههای تبلیغاتی طبق قانون بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شهرداری تهران مسئولیتی درباره محتوا ندارد. 2-بیلبوردهای مذکور در محدوده شهر تهران اکران نشده و طبق اطلاع واصله در مسیری خارج از حوزه استحفاظی شهرداری تهران و در حریم راهداری اکران شده است. پس از انتشار این توضیح، وزارت ارشاد مسئولیت قضیه را به گردن گرفت و معاون امور فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بهعنوان مسئول محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرشاد کاظمی گفت: «این گروه مجوز اجرا داشتند، پس از اینکه مراجعه کردند بررسیهای اولیه انجام گرفت و ما مجوز برای 2منطقه خارج از تهران در ورودیهای تهران صادر کردیم. لباسهای هنرمندان در رنگهای مختلف بود و پس از اینکه اکران شده بود گزارشی به ما شد که در واقع شبهه ایجاد شده. ما مشاهده کردیم که رنگ لباسها پررنگتر است، به کانون مربوطه تذکر داده شد و دستور جمعآوری دادیم. فقط 2نقطه ورودی در تهران بوده که این طرح در مدت کوتاهی جمعآوری شد.»
وزارت ارشاد مسئولیت بیلبورد پُرحاشیه را پذیرفت
در همینه زمینه :