• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43438
+
-

توطئه‌علیه حوزه

آیت‌الله محمد یزدی: مراکزی به‌صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را با بهانه استقلال در حوزه ترویج می‌دهند/ آیت‌الله نوری همدانی: می‌خواهند رهبران حرکات سیاسی و فرهنگی را به حاشیه برانند/ آیت‌الله خاتمی: اقلیتی موریانه وار به سمت حوزه‌ای می‌روند که نسبت به اصل نظام بی‌طرف باشد

توطئه‌علیه حوزه

روز پنجشنبه هفته گذشته یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علما، ائمه جمعه و جمعی از چهره‌های حوزوی و روحانیت برگزار شد؛ تأکید بر جایگاه روحانیت و حوزه و خطراتی که این جایگاه را تهدید می‌کند و نیز برخی مسائل اجتماعی و سیاسی در چهلمین سال انقلاب اسلامی ازجمله موضوعات مورد توجه و تأکید حاضران و سخنرانان در این اجلاسیه بود.

ترویج پنهانی تفکرات اشتباه در حوزه

آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به تعریف غلط از استقلال حوزه اظهار داشت: برخی با بهانه، استقلال حوزه را مطرح می‌کنند که باید حوزه تنها به مسائل علمی بپردازد و بی‌ارتباط با نظام اسلامی باشد و به آینده نپردازد تا استقلال داشته باشد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: مراکزی به‌صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را با بهانه استقلال در حوزه ترویج می‌دهند، فعالیت این مراکز در تضاد با حوزه انقلابی است و به‌دنبال برگرداندن حوزه به حوزه پیش از انقلاب اسلامی هستند. آیت‌الله یزدی ارتباط حوزه با نظام اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه و نظام اسلامی دو مقوله جدا نیستند، کسانی که از لزوم عدم‌ارتباط حوزه با نظام اسلامی سخن می‌گویند، به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارند. وی ادامه داد: در طول 4دهه اخیر به اندازه 400سال در کشور رشد داشته‌ایم و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در ایران بوده‌ایم، در طول 40سال اخیر جمعیت ایران دو‌برابر شد و سبک زندگی‌ها در کشور تغییر پیدا کرد.

تلاش برای جدایی حوزه و نظام

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، دیگر سخنران اجلاسیه جامعه مدرسین به اقلیتی اشاره کرد که به گفته وی، به سمت حوزه‌ای می‌روند که نسبت به اصل نظام اسلامی بی‌طرف باشد. این اقلیت موریانه‌وار عمل می‌کنند و آنها ناسپاس هستند.

 آیت‌الله خاتمی اکثریت حوزه را همراه با ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: محبت بین حوزه و مقام معظم رهبری، محبتی متقابل است. به گزارش تسنیم، خاتمی دربخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: اگر کسی بگوید که مردم مشکل ندارند، ناشیانه عمل کرده است. وی‌ مدیران را در کشور دارای ایراد دانست و تصریح کرد: حتی یک موی پرایرادترین مدیر در نظام جمهوری اسلامی به تمام حکومت پهلوی می‌ارزد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیزبا اشاره به مقایسه نابرابر حوزه علمیه با نهادهای دیگر گفت: طلاب و روحانیت به‌عنوان شهروندان ایران اسلامی حق حیات دارند و نمی‌توان آنها را از حقوق طبیعی خود محروم کرد، امروز عده‌ای ظالمانه به روحانیت حمله کرده و در راستای جدایی عقبه حوزه علمیه از نظام هستند.

تلاش برای تخریب علمای دین

آیت‌الله حسینعلی نوری همدانی نیز در سخنان خود در اجلاسیه جامعه مدرسین با اشاره به دو هدف دشمن در مواجهه با مسلمانان، تصریح کرد: نخست اینکه اسلام را به حاشیه براند. اسلام یک مجموعه‌ای است که به کل ابعاد زندگی نظارت دارد و باید توأمان با یکدیگر باشند. مرجع تقلید شیعیان گفت: نقشه دیگر، تخریب علمای دین بوده و سعی می‌کنند علمایی را که حرکات بزرگ سیاسی و فرهنگی را رهبری می‌کنند، به حاشیه برانند.

    خطر نفوذ  در ‌‌حوزه علمیه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی دیگر میهمان اجلاسیه جامعه مدرسین بود که نسبت به نفوذ در حوزه علمیه هشدار داد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این‌باره گفت: نفوذ، خطر بزرگی است که حوزه علمیه قم را تهدید می‌کند چرا باید حرف این افراد شنیده‌شده و یا احیانا هوادار پیدا کنند؟ بیان این سخنان و ساخت فرقه‌های گوناگون از سوی «ام‌آی‌6» به‌عنوان سرویس جاسوسی انگلیس است، آنان استاد ساختن فرقه‌ها بوده و این کار آنان مربوط به امروز هم نیست و از گذشته وجود داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید