• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42859
+
-

دکتر جکیل یا مستر هاید؟

دکتر جکیل یا مستر هاید؟

محمد صلاح فعلا جمعی از اضداد است. هر کسی از ظن خود یار او می‌شود. وقتی صلاح که در رقابت آقای گلی با اوبامیانگ و هری کین به ادامه گل‌های پنالتی‌اش نیاز داشت، پنالتی دوم مقابل آرسنال را به فیرمینو هدیه کرد تا این بازیکن هت‌تریک کند، یورگن کلوپ- سرمربی لیورپول- اشک در چشمانش حلقه زده بود و بعد از بازی گفت که در‌ آن لحظه می‌خواست گریه کند. صلاح در این یک سال و نیم حضورش در لیورپول با درخشش فوتبالی و البته اخلاق‌مند و بی‌حاشیه بودنش موفق شده بود بخشی از اسلام‌هراسی در انگلستان را از بین ببرد. اما حالا تقلب او و شیرجه‌هایش برای گرفتن پنالتی چه می‌گوید؟ او در بازی آخر نیم‌فصل اول هم که همین چند روز پیش برگزار شده بود با شبیه‌سازی در محوطه جریمه نیوکاسل و تمارض موفق شده بود یک پنالتی بگیرد و گل دوازدهم خود در این فصل را بزند. از لوورن- مدافع پرحاشیه و بی‌اعصاب لیورپول- کسی انتظار ندارد تمارض نکند و پنالتی دوم تیمش در بازی پریشب مقابل آرسنال را با زرنگی نگیرد اما صلاح در این دو بازی تا حدودی وجهه خوب خود را از دست داد. در فوتبال انگلستان تمارض یک گناه کبیره محسوب می‌شود و بارها افرادی مثل آرسن ونگر از بازیکنان عمدتا خارجی که با فرهنگ لیگ برتر آشنایی ندارند و تقلب می‌کنند انتقاد کرده و گفته بود:«من در تمرینات به بازیکنانم یاد نمی‌دهم که در محوطه جریمه شیرجه بزنند». رسانه‌ها و هواداران هم به‌شدت علیه این‌گونه آدم‌زرنگ‌ها موضع می‌گیرند. با این‌حال صلاح آن‌قدر در این دو فصل محبوبیت جمع کرده که هنوز وجهه‌اش به نسبت کاری که در این دو بازی کرد خراب نشده باشد. او در دقیقه آخر نیمه اول یک پنالتی از سوکراتیس گرفت و مدافع یونانی توپچی‌ها بین دو نیمه وقتی بازیکنان به سمت رختکن می‌رفتند با او درگیری لفظی پیدا کرد و به‌نوعی می‌خواست به او بگوید:«صلاح! تو مسلمون نیستی!» لیورپول با 2 پنالتی مشکوک و نادیده گرفته شدن یک خطای پنالتی مسلم آرسنال روی لاکازت موفق به پیروزی شد اما به اعتراف اونای امری- سرمربی آرسنال- داور مقصر این باخت نبود. توپچی‌ها طوری بازی کردند که بدون اینها هم ممکن بود 6گل بخورند. لیورپول سزاوارانه و ترسناک بازی کرد. اما از این به بعد محمد صلاح بیشتر زیر ذره‌بین خواهد بود. به‌ویژه اینکه اخیرا شایعه‌ای منتشر شده که او به باشگاه تأکید کرده اگر بازیکن اسرائیلی جذب کنند از لیورپول خواهد رفت. سازمان بسیج ورزش ایران به استناد همین شایعه تأیید نشده از صلاح تقدیر کرده است اما ذره‌بین‌ها روی مهاجم مصری دوست‌داشتنی لیورپول زوم‌تر خواهد شد؛ چون اگر او این شایعه را تأیید کند، به‌خاطر دخالت دادن سیاست در فوتبال، خودش را در معرض محرومیت قرار خواهد داد.
   لیورپول با پیروزی مقابل آرسنال با 54 امتیاز صدرنشین لیگ برتر انگلستان در پایان هفته بیستم است. از زمانی که برای هر برد 3امتیاز درنظر گرفته شده است، تنها چلسی در فصل6-2005 و منچسترسیتی در فصل18-2017، بالاتر از لیورپول بوده‌اند. چلسی55 و سیتی هم 58امتیاز به‌دست آورده بودند.
    روبرتو فیرمینو با هت‌تریک مقابل آرسنال به سومین برزیلی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در این رقابت‌ها موفق به ثبت هت‌تریک شده است. پیش از او، روبینیو در اکتبر2008 برای منچسترسیتی مقابل استوک‌سیتی و آفونسو آلوس در ‌ماه مه2008 برای میدلزبرو مقابل منچسترسیتی، هت‌تریک کرده بودند. این هت‌تریک همچنین ششمین هت‌تریک تاریخ بازی‌های رو در روی آرسنال و لیورپول در لیگ برتر بود. در سابقه بازی‌های رو در روی تیم‌ها، تاکنون هیچ بازی‌ای به اندازه مصاف‌های آرسنال و لیورپول، هت‌تریک نداشته است.
   محمد صلاح- ستاره مصری لیورپول- نیز برای دهمین بار در یک مسابقه از لیگ برتر از ابتدای فصل گذشته، هم گل زد و هم پاس گل داد. در این بازه زمانی و در میان لیگ‌های معتبر اروپا، تنها نیمار بوده که در 11بازی هم گل زده و هم پاس گل داده است.
   آرسنالی‌ها برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر، در نیمه نخست 4گل خوردند که لیورپول دو بار مسئولیت این اتفاق را برعهده دارد! منچستریونایتد و چلسی هم دو تیم دیگر در ثبت این رکورد منفی برای توپچی‌ها بوده‌اند.
   سادیو مانه هم چهارمین گلش را به آرسنال زد تا این تیم، در صدر تیم‌هایی قرار بگیرد که ستاره سنگالی به آنها گل زده است. 
   پیر - امه‌ریک اوبامیانگ، ستاره گابنی آرسنال در بازی مقابل لیورپول یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود را داشت. او در این مسابقه، 71دقیقه بازی کرد و در این مدت، تنها 13بار توپ را لمس کرد که 6تای آن، در زمان شروع مجدد بازی از نقطه مرکزی زمین بود (5گل خورده و یک‌بار هم شروع نیمه).

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :