• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42847
+
-

دستگرمی در شب ژانویه

در آخرین بازی دوستانه پیش از ورود به جام ملت‌ها تیم ملی فوتبال ایران امشب با قطر بازی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود کی‌روش به بهترین بازیکنانش بازی بدهد

دستگرمی در شب ژانویه

در آخرین روز از سال میلادی، آخرین بازی تدارکاتی تیم‌ملی ایران امشب در ورزشگاه خلیفه دوحه مقابل قطر برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران که آخرین اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا را در قطر برپا کرده‌اند، هفته گذشته در بازی تدارکاتی با فلسطین به تساوی 1-1 رسیدند تا شک و تردیدهایی در مورد میزان آمادگی ایران برای شروع رقابت‌ها شکل بگیرد. امشب در آخرین ساعات سال2018 موفقیت ایران در آخرین دیدارش مقابل قطر می‌تواند به برخی از این شک‌و تردیدها پایان دهد. البته کارلوس کی‌روش این مصاف تدارکاتی را آنقدرها جدی نخواهد گرفت که دستش را به‌تمامی برای رقبای اصلی رو کند، اما در عین حال آنقدر هم به نتیجه بازی کم‌توجه نیست که با یک نتیجه ضعیف روحیه تیمش را در آستانه رقابت‌ها متزلزل ببیند.
   آنها سوئیس را برده‌اند
ایران در اردوی تدارکاتی‌اش فقط یک بازی مقابل فلسطین انجام داد که با بازی امشب تعداد دیدارهای یوزپلنگ‌ها در قطر به 2 خواهد رسید. اما برخلاف ایران، قطری‌ها روزهای بسیار پرکاری را در اردوی آخرشان پشت سر گذاشته‌اند. عنابی‌ها طی 4دیدار تدارکاتی اخیر خود به 3پیروزی مقابل سوئیس، اردن، قرقیزستان و یک تساوی مقابل ایسلند رسیده‌اند که نتایج بسیار خوبی برای آنها محسوب می‌شود. به‌خصوص پیروزی بر سوئیس که روحیه بسیار خوبی به آنها بخشیده است. جدال با ایران آخرین بازی تدارکاتی قطری‌هاست که در فاصله 9روز تا نخستین بازی این تیم در جام ملت‌ها برگزار می‌شود. قطر در نخستین بازی‌اش در گروهE به مصاف لبنان می‌رود و پس از آن کره‌شمالی و عربستان را هم پیش‌رو خواهد داشت. ایران هم فقط 7روز تا نخستین بازی‌اش مقابل یمن فرصت دارد.
   متفاوت با فلسطین
کارلوس کی‌روش در نیمه دوم بازی با فلسطین 6تعویض انجام داد و از 6بازیکنی که به زمین فرستاد 3نفر بعد از بازی خط خوردند! اما از ترکیب 11نفره‌ای که در ابتدا به زمین رفتند کسی خط نخورد و این نکته نشان می‌دهد کی‌روش قبل از بازی هم خط‌خورده‌های احتمالی را در ذهن داشته است. اما امشب ملی‌پوشان در حالی به مصاف قطر می‌روند که تکلیف خط‌خورده‌ها مشخص شده و شاید حتی 11بازیکن آغازگر بازی با یمن هم در ذهن کی‌روش مشخص شده باشند. او امشب تاکتیک‌هایش برای مرحله گروهی را برای آخرین‌بار محک خواهد زد.
   بازی سکرت است، اصلی‌ها می‌آیند
ترکیبی که مقابل فلسطین به میدان رفت تقریبا از ذخیره‌ها تشکیل شده بود اما در بازی امشب احتمالا این ترکیب اصلی تیم‌ملی است که محک می‌خورد. از 23بازیکن لیست نهایی ایران، 9نفر در مقابل فلسطین فرصت بازی پیدا نکردند که اگر از نام 2دروازه‌بان بگذریم 7بازیکن دیگر تقریبا بازیکنان فیکس کی‌روش هستند. پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، حاج‌صفی، وحید امیری، سامان قدوس، انصاری‌فر و جهانبخش 7بازیکنی هستند که مقابل فلسطین بازی نکردند. به‌جز جهانبخش که هنوز مصدومیت دارد بقیه این بازیکنان نفرات اصلی تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها محسوب می‌شوند. با توجه به برگزاری بازی پشت درهای بسته و تدابیر شدید قطری‌ها برای اینکه حتی خبرنگاران هم راهی به ورزشگاه خلیفه نداشته باشند، به‌احتمال فراوان کی‌روش این نفرات را در بازی امشب به میدان خواهد فرستاد تا بردنِ یمن و ویتنام را تمرین کنند.
   تاریخچه؛ هربار قبل از امارات
ایران و قطر تا‌کنون 23بار در بازی‌های رسمی و دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که 15پیروزی، 5تساوی و 3باخت برای ایران به‌دست آمده است. ازقضا، نخستین مصاف‌های ایران و قطر هم مثل بازی امشب به جام‌ملت‌های آسیا پیوند خورده بودند. نخستین بازی ایران و قطر، بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا1988 بود که در قطر برگزار می‌شد. دومین بازی 2تیم هم 8سال بعد یک بازی تدارکاتی برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا1996 بود. سال88 شاگردان دهداری با گل‌های پیوس و باوی میزبان جام‌ملت‌ها را بردند و شروع باشکوهی در تورنمنت داشتند. سال96 هم تیم مایلی‌کهن با گل‌های حکیم‌زاده و ادموند اختر 2 بر صفر قطر را برد و به امارات رفت. اگرچه در امارات هیچ‌یک از این 2بازیکن دیگر در ترکیب تیم‌ملی نبودند. در تاریخ بازی‌های ایران و قطر، علی دایی با 4گل بیشترین گل را به قطری‌ها زده و نیکبخت واحدی هم 3گله است. از جمع بازیکنان حال حاضر تیم‌ملی حاج‌صفی و دژاگه (هرکدام 2گل)، آزمون، جهانبخش و طارمی (هرکدام یک‌گل) سابقه گلزنی به قطر را دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :