• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4281
+
-

کمیسیون تلفیق، بودجه نهادهای خاص را در سال ۹۷ قطع کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی خبر داد.علی‌اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت،  با اشاره به حذف جدول‌17 از بودجه سال‌97 گفت: در سال‌های گذشته دولت مواردی را به‌عنوان کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی آموزشی و فرهنگی ذیل عنوان جدول شماره‌17 اختصاص می‌داد که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شد. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال‌97 دولت جدولی را که براساس آن به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی کمک می‌کرد حذف کرد اما بودجه آنها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد که پیش از این حدود 200میلیارد تومان برای کمک به این نهادها در بودجه‌های سالانه درنظر گرفته می‌شد. وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق براساس بررسی‌های صورت گرفته تشخیص داد که کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی که حاکم بر بودجه است به‌صلاح نیست؛ لذا با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق این بودجه حذف شد.

اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق که بررسی لایحه بودجه را به مراحل پایانی رسانده‌اند، در نشست با تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شرکت کردند. در این نشست آخرین توافق‌ها بر سر لایحه بودجه پیش از تقدیم به صحن علنی صورت گرفت. سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص این نشست گفت: موضوع جلسه هم مواردی بود که در کمیسیون تلفیق مراعا مانده بود؛ از جمله برداشت صندوق توسعه ملی که پیشنهادهایی در لایحه در این باره آمده ولی چون اذن رهبری نداشت کمیسیون تلفیق آن را مراعا گذاشت. 

همچنین درباره اشتغال و موضوعات مهم دیگر نیز بحث‌هایی صورت گرفت. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری دیروز خود با اشاره به تأکید دولت و مجلس بر واقع‌بینی در تصویب و اجرای بودجه گفت: بحث حامل‌های انرژی از موارد مطروحه در این نشست بود. نقطه نظر کمیسیون تلفیق در این باره به قوت خود باقی است ولی دولت این اختیار را از 3‌سال گذشته داشته که تغییری در قیمت حامل‌های انرژی انجام دهد اما این کار را نکرده است.  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت می‌تواند از روش مشارکتی و با استفاده از بخش خصوصی و تعاونی تعداد ۱۴ هزار پروژه نیمه تمام یا به اتمام رسیده یا در حال بهره‌برداری را با جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند. وی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱‌هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که ۶۵ هزار پروژه آن استانی و 6‌هزار پروژه، ملی است. طبق بررسی پروژه‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام آنها لازم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید