• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 21 آذر 1397
کد مطلب : 40621
+
-

برخورد با صیادان غیر مجاز در فریدونکنار

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از 15آبان تا هفته اول آذرماه 1820رشته دام هوایی و 3640پایه دام که از پرخطرترین و غیراصولی‌ترین روش‌های شکار پرندگان است، ‌در منطقه فریدونکنار جمع‌آوری شده است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی تیموری اجرای طرح ساماندهی شکار پرندگان را از طرح‌های دارای اولویت سازمان عنوان کرد و افزود: این اقدامات همچنان و تا پایان دوره زمستان‌گذرانی پرندگان در این منطقه اجرا خواهد شد. به گفته او اجرای این طرح با مقاومت‌هایی از سوی صیادان غیرمجاز و صاحبان دام‌های هوایی روبه‌رو شد تا آنجا 9 که نفر از این صیادان که اقدام به ضرب و شتم مأموران محیط‌زیست کرده بودند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
شکار غیرمجاز پرندگان از مهم‌ترین دغدغه‌های دوستداران محیط‌زیست است که هر ساله با آغاز فصل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر و ورود آنها به کشور، بر شدت این نگرانی افزوده می‌شود؛ به‌خصوص تالاب فریدونکنار هر سال به کشتارگاه پرندگان مهاجر تبدیل می‌شود؛ به‌طوری‌که مؤسسه جهانی حیات پرندگان، چند سال قبل این منطقه را سیاه‌چاله پرندگان نامگذاری کرد.  علیرضا هاشمی، پرنده‌شناس به همشهری می‌گوید: بسیاری از این پرندگان، مهاجر عبوری‌اند که در کشور ما امانت هستند و باید آنها را از یک مرز گرفته و به مرز دیگری منتقل کنیم. به همین دلیل جامعه جهانی حق دارد که اعتراض کند و این کار را هم می‌کند. 
 امسال اما مراجع قضایی محلی با صید غیرمجاز پرندگان با شدت و حدت مقابله می‌کنند. ‌ماه گذشته، محمد علی تقوی، رئیس‌کل دادگستری مازندران اعلام کرد: وضعیت صید و نسل‌کشی پرندگان باید در مازندران پایان یابد. او تصریح کرد:‌ از امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران هیچ عذر و بهانه، کوتاهی و سهل‌انگاری را از قاضی، دادسرا، نیروی انتظامی و فرمانداران در مورد عدم‌همکاری با دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان صید و شکار پرندگان مهاجر نمی‌پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید