• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29333
+
-

توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های ۷ استان در معرض سوءتغذیه

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از پوشش ۲۲۷هزار کودک برای دریافت یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌ها در سال‌جاری خبر داد.
محمد نفریه با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۵ هزار مهدکودک مشغول فعالیت هستند، گفت: این تعداد مهدکودک، بیش از ۶۰۰هزار کودک را از ۶‌ماه تا سن قبل از دبستان تحت پوشش قرار داده‌اند. وی با بیان اینکه از این تعداد، ۶۵۰۰ مهد روستایی در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: ۱۴۰۰مهدکودک نیز در حاشیه شهرها کودکان را تحت پوشش دارند که برای ارائه خدمات، یارانه و تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت می‌شود. پرداخت یارانه به این مراکز با هدف توسعه متوازن و گسترش عدالت انجام می‌شود به‌طوری که این کودکان نسبت به کودکان مناطق شهری از کمبودی رنج نبرند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع ۱۰۰درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدکودک‌های مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند. همچنین بین ۵۰ تا ۷۵درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهری نیز با اولویت شهرهای دارای سوءتغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند. همچنین ۷استانی که بنا به اعلام وزارت بهداشت در معرض سوءتغذیه قرار دارند به‌طور ۱۰۰درصدی پوشش داده خواهند شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید