• جمعه 28 آذر 1404
  • الْجُمْعَة 28 جمادی الثانی 1447
  • 2025 Dec 19
پنج شنبه 27 آذر 1404
کد مطلب : 269268
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/N909v
+
-

درخواست رسیدگی فوری به یک فساد آشکار

علیرضا زاکانی خواستار رسیدگی ویژه به پرونده‌ای شد که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال و تحمیل هزینه‌ای ۸۸۸میلیارد تومانی به شهرداری شده است

مریـــــم باقرپور| روزنامه‌نگار

شهردار تهران با ارسال نامه‌ای خواستار رسیدگی ویژه رئیس قوه قضاییه به یک پرونده فساد آشکار شد. در این نامه که رونوشت آن در صفحه شخصی شهردار تهران منتشر شده است، وی اعلام کرد: «به‌عنوان شهردار وظیفه دارم در حفاظت از دارایی تهران از هیچ اقدامی کوتاهی نکنم. در یکی از این موارد سال‌هاست پیگیر جلوگیری از تضییع حقوق مردم شهر هستیم اما تاکنون نتوانسته ایم در بازپس‌گیری آن موفق شویم. نامه‌ای به حضرت آیت‌الله اژه‌ای نوشتم چرا که معتقدم تجربه نشان داده است این گره تنها به دستان رئیس محترم قوه‌قضاییه گشوده خواهد شد و اطمینان دارم اقدام قاطع ایشان طمع‌ورزان به بیت‌المال را ناامید خواهد کرد». اما در متن نامه چه آمده است؟
در متن نامه شهردار تهران به رئیس قوه قضاییه آمده است: برخورد قاطع و فوری با فساد به‌ویژه آنجا که به بیت‌المال دست‌درازی می‌شود، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی انکارناپذیر برای صیانت از سلامت حکمرانی است، که این مسئولیت خطیر به قوه قضاییه سپرده شده است.
اینجانب به‌عنوان شهردار تهران، در مواردی که در جریان رسیدگی و صدور حکم، حقوق بیت‌المال مورد تضییع واقع شده، همواره نسبت به تظلم‌خواهی و تقاضای تجویز اعاده دادرسی نزد رئیس محترم قوه‌قضاییه اقدام نموده‌ام که در بسیاری موارد مورد پذیرش واقع شده و بحمدالله بر اثر آن اموال بیت‌المال مسترد شده است که به‌واسطه آن از دستگاه قضایی به‌ویژه ریاست محترم آن تشکر می‌نمایم.
لیکن در مورد پرونده‌ای خاص، علیرغم وجود مستندات متقن مبنی بر تضییع حقوق شهرداری، به اعتراض اینجانب توجهی نشده و در نتیجه آن مغایر با موازین قانونی، سند مالکیت شهرداری تهران و ایادی بعدی ابطال شده است! و بلافاصله محکوم‌له، قسمتی از ملک را به نام یک شخص حقیقی و قسمتی را به یک تعاونی مسکن منتقل نموده است!
با تقاضای اعاده دادرسی شهرداری و رسیدگی مجدد به موضوع، مقرر شده سند مالکیت شهرداری و ایادی بعدی اعاده شود، لیکن شهرداری محکوم به پرداخت دوباره بهای زمینی شده که قبلا متعلق به‌خودش بوده است. متأسفانه رقم آن را ۸۸۸میلیارد تومان ارزیابی نموده و حکم توقیف صادر کرده‌اند! تحمیل ناروای چنین هزینه‌ای ظلم به بیت‌المال و میلیون‌ها شهروند تهرانی است، لذا از رئیس محترم قوه قضاییه که بحمدالله بنای مبارزه با فساد را دارند مؤ‌کداً متقاضی رسیدگی به این فساد آشکار هستم.
اینک در اوج آلودگی هوای تهران قریب یک‌ماه است که اعتبار ناشی از فروش اوراق مشارکت توسعه حمل‌ونقل عمومی در حوزه مترو و اتوبوس، به‌علت توقیف بودن اغلب حساب‌های شهرداری تهران در اجرای حکم غیرقانونی صادره معطل مانده و پروژه‌های بزرگ حمل‌ونقلی شهر در حال متوقف‌شدن است و از رهگذر آن نیز منفعت عمومی به واسطه رفتار فسادآلود عده‌ای خاص به اخلال کشیده شده و تلاش‌های مختلف ما نیز بی‌نتیجه مانده است.این گره فقط به دستان رئیس محترم قوه قضاییه گشوده خواهد شد و مطمئنا اقدام قاطع ایشان طمع‌ورزان به بیت‌المال را ناامید خواهد کرد.ضمنا ریشه‌یابی این پرونده می‌تواند خطی روشن از عناصری که بر این مفسده دامن زدند را شناسایی و در معرض مجازات جدی و معرفی به مردم قرار دهد. ان‌شاءالله

سکاندار پایتخت روز چهارشنبه ۲۶آذرماه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤال‌های رسانه‌ها این طور پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

افزایش بی‌رویه کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی
 تاکسی‌های اینترنتی باید در چارچوب نظام مدیریت شهری فعالیت کنند؛ اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها در فرایند دریافت مجوزها، کمترین هماهنگی را با مدیریت شهری دارند و نوعی خودمختاری در عملکرد آنان مشاهده می‌شود.

چمن‌کاری در میدان آزادی
در برخی از میادین شهر ازجمله میدان آزادی، عملیات ترمیم و بازسازی فضای سبز در حال انجام است. در این پروژه‌ها معمولا میان ۳۰ تا ۷۰درصد از سطح میدان مورد بازسازی قرار می‌گیرد. در برخی اماکن که جنبه نمادین دارد، چمن‌ها را ترمیم می‌کنیم. معمولا در ترمیم‌ از چمن‌های کم‌آب‌بر استفاده می‌کنیم تا نهایتا هفته‌ای یک‌بار نیاز به آب‌دادن داشته باشد. در عین‌حال در اماکنی که جنبه نمادین ندارد اینگونه عمل نمی‌کنیم و 3سال است که بذر چمن نمی‌کاریم.

نظارت پلیس راهور بر خطوط ویژه اتوبوسرانی: با ارسال نامه‌ای به سردار رادان، خواستار بازگرداندن مدیریت خطوط ویژه اتوبوس تندرو به مجموعه مدیریت شهری شده‌ایم؛ چرا‌که به‌دلیل کمبود نیروی انسانی و دیگر محدودیت‌ها، در حال حاضر تنها برخی خطوط سریع‌السیر مانند خط یک به‌طور نسبی پوشش داده می‌شوند و بسیاری از خطوط دیگر فاقد پوشش کامل هستند. این خلأ نظارتی موجب شده است که موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه شخصی وارد خطوط ویژه شوند و عملکرد ناوگان اتوبوسرانی را مختل کنند. به همین علت درخواست بازگشت کامل کنترل این خطوط به شهرداری تهران به‌صورت رسمی مطرح شده است.

نیاز پایتخت به افزایش اتوبوس 
برای تهران نیاز به ۹هزار اتوبوس داریم. 4سال پیش ۸۶۰ اتوبوس فعال و در گردش تحویل گرفتیم و اکنون بالغ بر ۲۵۰۰اتوبوس فعال در تهران داریم.

درخواستی از رئیس قوه قضاییه 












 

این خبر را به اشتراک بگذارید