پاسخگوی خودکار با کلید صفر
سؤالهای پرتکرار سامانه نظارت و بازرسی 137 از این به بعد در بخش جداگانه پاسخ داده میشود
محمد سرابی- روزنامهنگار
این روزها برای بسیاری از مردم 137 شمارهای شناخته شده است که درصورت گلایه از خدمات شهری، حملونقل و ترافیک، عمرانی و... یا درصورت داشتن هر نوع پیشنهاد یا انتقادی میتوانند با آن تماس بگیرند. این میان برخی از مردم سؤالاتی درباره مراکز فرهنگی، ساعت فعالیت شهرداریها و... دارند که از سؤالهای پرتکرار است. تاکنون تمام این پیامها در یک مسیر پیگیری میشد و تماسگیرنده باید در انتظار اپراتور میماند. به تازگی کلید صفر به سامانه تلفنی 137 اضافه شده تا به سؤالهای پرتکرار در این بخش پاسخ داده شود. اما این کلید چیست و چه کاربردی دارد؟
برخی از راهنماییهایی که اپراتور ضبط شده کلید صفر میدهد
هر تغییر در زمانبندی طرح ترافیک در رسانههای عمومی اطلاعرسانی میشود. شماره تلفن 1800 و اپلیکیشن شهرزاد پاسخگوی ابهامات مرتبط با طرح ترافیک است.
طرح ترافیک در روزهای هفته غیر از پنجشنبهها و تعطیلات رسمی از 6:30 صبح تا 18 اجرا میشود.
طرح کاهش آلودگی هوا در روزهای هفته جز تعطیلات رسمی از 6:30 صبح تا 18 و پنجشنبهها تا ساعت13 اجرا میشود.
برای اطلاع از زمان فعالیت معاینه فنی با شماره96006000 تماس بگیرید یا به سایت مرکز معاینه فنی خودروهای تهران به نشانی inspection.tehran.ir مراجعه کنید.
برای اطلاع از زمان فعالیت میادین میوهو ترهبار به نشانی
mayadin.tehran.ir مراجعه کنید.
ساختوساز املاک دارای پروانه ساخت در تمام روزهای سال جز 25اسفند تا 4فروردین مجاز است.
گودبرداری و بتنریزی در روزهای تعطیل و شبها از ساعت 23 تا 6 صبح مجاز است.
تخلفات ساختمانی در حیاطخلوت، پارکینگ و مشاعات ساختمان و خسارت ساختمانی بنای همسایه را از طریق مسئول ساختمان و شوراهای حل اختلاف پیگیری کنید.
فعالیت مشاغل پزشکی، دفتر وکالت، دفاتر مهندسی، خدمات قضایی، شرکتهای دانشبنیان، خدمات الکترونیک و مشاغل خانگی در واحدهای مسکونی مجاز است.
تعمیرات داخلی غیراساسی و بازسازی در املاک فاقد بدهی و بدون رأی کمیسیون ماده100 به مجوز شهرداری نیاز ندارد. خسارت حاصل از فعالیت ساختوساز همسایه در حوزه وظایف شهرداری نیست و باید از طریق مراجع انتظامی و قضایی پیگیری شود.
نتیجه راهنمایی شهروندان کاهش پیامهاست
مهدی وحدتکار، رئیس مرکز سامانه۱۳۷: طرحهایی برای توسعه بخش پاسخگوی خودکار سامانه تلفنی پیشنهاد شده که با فراهمشدن زیرساختها لازمالاجرا میشود. اکنون بعد از کلید صفر، کلید یک و 2 وجود دارد که میتوان در آینده آن را افزایش داد و به سؤالات ردههای بعدی شهروندان هم بهصورت خودکار جواب داد. بعد از سؤال درباره طرح ترافیک و مسائل ساختمانی، یکی از پیامهای پرتعدادی که در 137 ثبت میشود مربوط به نظافت معابر و جمعآوری زباله و ضایعات است. در سال جدید با تحولات پیمانکاری و نظارت بیشتر، این پیامها هم در سامانه کاهش پیدا کرده است.