امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمیناجتماعی (بیمهشدگان اجباری) بهصورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه فراهم و این موضوع طی بخشنامهای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده، درصورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرمایان مکلفند حسب ماده۶۵ قانون تأمیناجتماعی، ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثهدیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف 3روز اداری به اطلاع سازمان تأمیناجتماعی برسانند. گزارش حوادث ناشی از کار تا پیش از این باید بهصورت کتبی به شعب سازمان تأمیناجتماعی اعلام میشد، اما با توسعه خدمات غیرحضوری، در حال حاضر کارفرمایان میتوانند از طریق مراجعه به سامانه es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان / خدمات کارفرمایان / اعلام حادثه بیمهشده، نسبت به ثبت و اعلام حادثه ناشی از کار بیمهشدگان اقدام کنند.
سه شنبه 9 مرداد 1403
کد مطلب :
231284
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/76Rww
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved