• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228749
+
-

نقل‌قول

کسری ۱۴۰میلیارد مترمکعبی آبخوان‌ها
محمد فرامرز، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری: کسری آبخوان‌های کشور ۱۴۰میلیارد مترمکعب است. سطح عرصه‌های مناسب پخش سیلاب حدود ۴میلیون‌و۲۰۰هزار هکتار تعیین شده است. این عرصه‌ها بیشتر در مناطق کویری جنوب و جنوب‌شرق و در استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، اصفهان، فارس، خراسان‌جنوبی و رضوی و سیستان‌وبلوچستان هستند. هر هکتار پروژه تغذیه مصنوعی ۱۰۰۰مترمکعب رواناب به منابع آب زیرزمینی تزریق می‌کند و هرچه سطح عملیات بیشتر باشد، تغذیه منابع آب زیرزمینی افزایش می‌یابد.

دریاچه بزنگان پرآب شد
مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی: سال گذشته به‌دلیل بارش‌ کم، دریاچه بزنگان بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی خراسان‌رضوی خشک شد؛ ولی در سال‌جاری به‌دلیل افزایش بارندگی و اقدامات اجرایی، دریاچه دوباره زنده شد. دریاچه بزنگان از 3چشمه اصلی داخل تالاب آبگیری می‌شود و جریان آبی این دریاچه از جریان‌های سطحی تامین می‌شود. عمق آب دریاچه بزنگان ۱۰۲سانتی‌متر است و از کل سطح ۴۴هکتاری دریاچه حدود ۲۸هکتار آبدار شده است. امیدواریم این دریاچه تا پایان فصل تابستان حداقل ۲۰هکتار از منابع آبی خود را حفظ کند.

تمایل برای گسترش روابط با چین
علی سلاجقه، رئیس سـازمان حفاظـت محیط‌زیست: چین از کشورهای پیشرو در آسیای جنوب‌شرقی است که با توجه به وسعت سرزمین و میزان جمعیت بالا از امکانات بالقوه و بالفعل برخوردار است. سازمان حفاظت محیط‌زیست با توجه به پیشرفت‌های مناسب به‌ویژه در محیط‌زیست دریایی و سواحل، آلودگی هوا، خاک و آب، حفاظت از جنگل و تالاب، بیابان‌زدایی، مقابله با گردوغبار و مدیریت پسماند تجربیات ارزنده‌دارد. از وزیر محیط‌زیست چین برای سفر به ایران دعوت شد؛ چون توجه به مفاد تفاهمنامه‌های 2کشور و اجرای آنها از مهم‌ترین مباحث محیط‌زیستی است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید