• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
دو شنبه 10 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223750
+
-

همگام با نمایشگاه کتاب

برپایی غرفه بزرگ معرفی فرهنگ مردم یمن در نمایشگاه کتاب
عبدالرحمن راجح، رئیس انجمن همبستگی یمنی‌های مقیم ایران درباره انتخاب یمن به‌عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: انتخاب یمن به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجب خوشحالی ما شده است. از این تصمیم مسئولان نمایشگاه کتاب استقبال می‌کنیم و از آنها متشکریم. در این نمایشگاه غرفه بزرگی برپا کرده و تلاش می‌کنیم فرهنگ مردم یمن را به مردم ایران و مراجعان نمایشگاه نشان دهیم.

نخستین محموله کتاب‌های خارجی وارد تهران شد
اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نخستین محموله کتاب‌های خارجی از ۱۱ناشر عربی به وزن ۲۴تن از مقصد کشور لبنان، شنبه(هشتم اردیبهشت‌۱۴۰۳) وارد تهران شد و امور ترخیص و گمرک این کتاب‌ها انجام شده و طی مراحلی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده می‌شوند. برخی از توزیع کنندگان که در طول سال کتاب‌هایی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد کرده بودند نیز در روزهای گذشته مراحل گمرکی خود را طی کردند و طی این هفته وارد فضای سالن ارزیابی محتوایی خواهند شد تا برای عرضه در نمایشگاه آماده شوند.

نشست‌های نمایشگاه کتاب، جنبه نخبگانی و عمومی دارد
سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به حوزه‌های اصلی فعالیت‌های این کمیته، گفت: بخش اول فعالیت‌های این کمیته حوزه‌ فعالیت‌های علمی است که جنبه ترویجی کتاب محور دارد و جزو پرسابقه‌ترین فعالیت‌های این کمیته در نمایشگاه است. در این دوره از نمایشگاه برای سراهای کوشک کتاب، گوشه نقد، کتاب آرا، جوایز ادبی، اهل قلم کودک و نوجوان، ناشران آموزشی و ناشران دانشگاهی نشست‌هایی پیش‌بینی شده که جنبه نخبگانی و عمومی دارد.

مسابقه روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید