• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216248
+
-

هیولایی به نام شبکه اجتماعی

روزانه بیش از یک‌میلیون و 70هزار ترابایت اینترنت را شبکه‌های اجتماعی می‌بلعند!

افزایش کاربران و متعاقب آن مصرف اینترنت در دنیا سیر صعودی دارد و با افزوده‌شدن به جمعیت زمین، تعداد کاربران اینترنت هم رشد می‌کند.  افزایش دسترسی به اینترنت در سطح جهان به این معناست که تعداد افرادی که هنوز به اینترنت دست نیافته‌اند به 2.77میلیارد نفر کاهش یافته است که بیشتر این افراد در مناطق جنوبی و شرقی آسیا و آفریقا زندگی‌می‌کنند. این نشان می‌دهد قبل از رسیدن به هدف «دسترسی جهانی» هنوز کارهای زیادی برای انجام، باقی مانده است و کیفیت دسترسی افراد به اینترنت همچنان یک ملاحظه مهم محسوب می‌شود.
با این حال، روندهای کنونی نشان می‌دهند که تا نیمه سال2024، بیش از دوسوم جمعیت جهان به اینترنت وصل خواهند بود. بین اکتبر۲۰۲۲ تا اکتبر۲۰۲۳ میلادی، ۲۱۵میلیون کاربر جدید به شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند که برابر با رشد تقریباً 590هزار کاربر جدید در هر روز می‌شود. در همین حال، آخرین داده‌ها نیز نشان می‌دهند که تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر با نرخ ۹.۶کاربر جدید در هر ثانیه در حال رشد است. باتوجه به تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی و میزان حضورشان در این پلتفرم‌ها و با توجه به اینکه هر ساعت استفاده از آنها حدود 90مگابایت اینترنت مصرف می‌کند، می‌توان اینگونه گفت که کاربران شبکه‌های اجتماعی، روزانه بیش از یک‌میلیون و 70هزار ترابایت داده برای چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی مصرف می‌کنند!
آمار و ارقام ارائه‌شده تا پایان‌ماه اکتبر2023(نهم آبان1402) محاسبه شده و اطلاعات جدیدتر در این زمینه هنوز منتشر نشده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید