• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209190
+
-

«ترانه‌های ماندگار» در 5 اپیزود خاطره‌انگیز

کوتاه‌تر از گزارش
«ترانه‌های ماندگار» در 5 اپیزود خاطره‌انگیز

جلال‌الدین دری، کارگردان تئاتر به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی بعد از اجرای «بازنمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار» در سعدآباد، این اثر نمایشی را به تالار وحدت آورده؛ نمایش - کنسرتی در 5 پرده که ترانه‌های ماندگار را برای تماشاگرش بازآفرینی می‌کند.
کارگردان این نمایش که پیش‌تر «کافه عاشقی» را در نیاوران اجرا کرده، درباره اجرا‌  در تالار وحدت می‌گوید: «این نمایش سال1400 در مقیاس کوچک‌تر در تئاتر شهرزاد اجرا شد و سپس با تغییرات عمده‌ای آن را به کاخ سعدآباد بردیم و بعد از پایان اجرا تصمیم گرفتیم نمایش در تالار وحدت اجرا شود. البته در اپیزودهای این نمایش تغییراتی داده ‌ و برخی اپیزودها حذف و برخی نیز اضافه شد.»
وی در ادامه توضیح می‌دهد: «در این نمایش 5 اپیزود داریم که هر کدام داستانی از یک ترانه خاطره‌انگیز دارد. سعی کردیم ترانه‌هایی انتخاب کنیم که برای مردم جذاب باشند. این کار برپایه موسیقی و نمایش بوده است. خاطرم هست دهه70 وقتی یک کار موسیقی - تئاتر را برای بازبینی بردم با یک «نه»ی شدید مواجه شدم و اجازه اجرا به من داده نشد. حالا بعد از چند دهه، اجرای موسیقی - نمایش باب شده است.» وی از تفاوت اپیزودها با قصه مجزا می‌گوید و اینکه هر اپیزود داستان سیاسی - اجتماعی، عاشقانه، ملی - ایرانی و حتی ‌ جاهلی دارد و براساس اپیزودها بازیگران را دعوت به همکاری کرده‌ایم. دری در ادامه می‌گوید که در نمایش‌های قبلی این کار، ممکن بود هر بازیگر عهده‌دار بازی در چند نقش باشد، اما در این نمایش هر بازیگر یک نقش دارد و شخصیت‌ها بر اساس اپیزودها انتخاب شده‌اند. این نمایش هر شب ساعت21:30 در تالار وحدت اجرا می‌شود؛ سالنی که بعدازظهرها میزبان تماشاگران نمایش «کلنل» امین بشیری است.
دری درباره دکور این نمایش نیز توضیح می‌دهد: «با توجه به دکور ثابت نمایش «کلنل» و ارجحیت کار آنها چون زودتر از گروه ما اجرا داشته‌اند، سعی کرده‌ایم برای هر اپیزود دکورهای خوبی داشته باشیم. هر اپیزود تقریبا 15دقیقه است. ساخت دکور ثابت خیلی مقرون به صرفه نیست و از ماشینری تالار وحدت هم استفاده بهینه کرده‌ایم.»‌

این خبر را به اشتراک بگذارید