• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19784
+
-

با مردم

با مردم

@  بر افزایش قیمت‌ها نظارتی نمی‌کنند
با سلام و تشکر از اینکه مشکلات مردم را منعکس می‌کنید. در چندماه گذشته بعد از به‌هم‌ریختگی بازار ارز و مسکن، حالا نرخ سکه و خودرو هم به‌صورت نجومی بالا رفته است. از طرفی قیمت کالا‌های اساسی هم رها شده و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولان ذیربط هر کس با توجه به سود خودش قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. در این شرایط همچنان خبری از سازمان حمایت برای مدیریت بازار نیست و قیمت‌ها روند صعودی خود را طی می‌کنند. این در حالی است که هرچه قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و قدرت خرید مردم پایین‌تر می‌آید. کاملا مشهود است که عملا هیچ نهاد ناظری برای نظارت بر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار کنترلی نمی‌کند و حتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی هم دست روی دست گذاشته و کاری به این آشفته بازار ندارند! چرا مسئولان برای کنترل بازار کاری نمی‌کنند؟
2132...0912
 
  کنترل بازار سکه
سلام و تشکر از انعکاس نظرات مردم در این ستون. در این روزهای نابسامان اقتصادی، از افزایش قیمت سکه بسیار تعجب می‌کنم. چرا مسئولان دولتی و نمایندگان اقدامی برای کنترل آن نمی‌کنند؟ انتظار می‌رود مسئولان با نظارت و کنترل بازار سکه از فعالیت افراد سودجو و فرصت‌طلب جلوگیری به عمل آورند.
3565...0919

  حمایت از کالای ایرانی
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. در سال حمایت از کالای ایرانی به‌نظر می‌رسد نخستین گام مهم در تحقق حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از وارد کردن اجناس مشابه داخلی به میهن اسلامی است. دوم حمایت همه‌جانبه دولت از تولیدکنندگانی است که به کیفیت تولید خود اهمیت می‌دهند و مهم‌تر از همه توصیه به هموطنان است که با خرید کالای باکیفیت ایرانی به اشتغال فرزندان خود کمک کنند.
امیدی از تهران

  پیشنهاد به سامانه 137
سلام. با توجه به ایجاد سامانه 137و تشکر از پرسنل زحمتکش این سامانه، به مسئولان این سامانه پیشنهاد می‌کنیم با ایجاد کانال در فضای مجازی برای ارسال مشکلات و خرابی خیابان‌ها و معابر به‌صورت تصویری نیز امکانی فراهم کنند. چون هر بار پس از تماس با 137و گزارش مشکل به شهرداری باید کلی با پرسنل شهرداری در مورد محل مورد نظر بحث کنیم تا مشکل بر طرف شود.
9585...0938

  در تعیین قیمت انصاف داشته باشند
با سلام و تشکر از دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. درخصوص حمایت از کالای ایرانی که در روزنامه به این موضوع می‌پردازید، لطفا بنویسید وقتی برای حمایت از تولید ایرانی اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر می‌کنیم، متأسفانه قیمت‌های اعلام شده گران‌تر از سایر فروشگاه‌ها در محلات دیگر است. وقتی قرار است مردم با خرید کالای ایرانی از تولید داخل حمایت کنند، آیا نباید تولیدکنندگان هم انصاف به خرج داده و قیمت‌ها را به‌گونه‌ای اعلام کنند تا خریداران برای خرید بیشتر ترغیب شوند؟
4086...0912

  تولید سیگار را متوقف کنند!
با سلام و خسته نباشید. درخصوص ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی، اگر هدف جلوگیری از اعتیاد به سیگار است، چرا از تولید سیگار جلوگیری نمی‌کنند؟ این در حالی است که دکه‌های مطبوعات اگر بخواهند فقط از طریق فروش روزنامه درآمدزایی کنند قادر به پرداخت اجاره هم نخواهند بود؛ چه برسد به خرج‌های جانبی. به مسئولان ذیربط به‌خصوص در حوزه بهداشت و سلامت مردم توصیه می‌کنیم با فرهنگسازی‌ به شهروندان توصیه کنند تا از خرید سیگار منصرف شوند یا اینکه شرکت‌های دخانیات قید درآمدزایی را زده و تولید آن را متوقف کنند!
6755...0912

@  به دادن شعار بسنده می‌کنند
سلام. ایجاد مشاغل خانگی با توجه به هزینه پایین راه‌اندازی آن، یکی از زودبازده‌ترین مشاغل در کشور است اما همواره مسئولان ذیربط برای حمایت از این نوع کسب و کار به دادن شعار بسنده می‌کنند. این در حالی است که در جای‌جای کشورمان به لحاظ انعطاف‌های این نوع مشاغل، روزبه‌روز افراد بیشتری به کسب و کار در این زمینه روی می‌آورند. باور کنید اگر حمایت لازم از مشاغل خانگی همچون فرش‌بافی، خیاطی، کشاورزی (شامل پرورش دام و طیور)، پرورش قارچ، طراحی، ساخت و تولید انیمیشن، صنایع‌دستی، بسته‌بندی مواد غذایی و... به‌صورت اصولی و واقعی انجام بگیرد، مشکل اشتغال‌زایی بسیاری از خانواده‌ها حل خواهد شد.
جان‌بزرگی از تهران

@  به فکر کارگران فصلی باشند
با سلام. این روزها کارگران بیگانه فرصت‌های شغلی در زمینه کارهای ساختمانی را به‌خصوص در پایتخت از دست ما کارگران فصلی گرفته‌اند. از طرفی به‌دلیل قانع شدن به گرفتن مزد کم، بیشتر پیمانکاران ترجیح می‌دهند تا از کارگران بیگانه استفاده کنند! به همین‌خاطر هر روز شرمنده خانواده‌هایمان هستیم. متأسفانه وجود کارگران خارجی فرصت‌های شغلی را از ما کارگران فصلی گرفته است. لطفا صدای ما کارگران فصلی را هم به گوش مسئولان برسانید.
گلایه تعدادی از کارگران فصلی

لطفا نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید