• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19762
+
-

برقراری و پرداخت افزایش‌«حقوق‌» بازنشستگان از خرداد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان کشور پیش از عید سعید فطر، گفت: حقوق بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال۱۳۹۷ که روز سه‌شنبه صادر شده، پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگان، جمشید تقی‌زاده گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ روز سه‌شنبه صادر شده و مابه‌التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد. وی گفت: در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و بند(ج) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال۱۳۹۷ کل کشور که حقوق تمامی بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال۱۳۹۶ بازنشسته، از کار افتاده یا فوت شده‌اند، ۱۰درصد افزایش می‌یابد و به‌منظور اجرای همسان‌سازی‌ حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، برای آن دسته از افرادی که کمتر از ۲میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، به‌صورت پلکانی از افزایش حقوق برخوردار خواهند بود.

او با بیان اینکه براین اساس، آن دسته از بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند از افزایش حقوق بیشتری برخوردار می‌شوند، گفت: حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با ۳۰سال سابقه خدمت امسال یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان خواهد بود و میانگین افزایش سالانه به همراه همسان‌سازی‌ سال۹۷ حدود ۱۹درصد است. تقی‌زاده یادآور شد: ۸۴درصد بازنشستگان تحت پوشش از افزایش حقوق در قالب همسان‌سازی‌ برخوردار شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید