• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193596
+
-

حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح مسئول مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی:

منشأ بی‌تفاوتی به تحریف کجاست؟

منشأ بی‌تفاوتی به تحریف کجاست؟

سال1394 را شاید بتوان سال تحریف مکتب امام(ره) نامگذاری کرد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 94/1/1می‌فرمایند: «در نگاه کلان به اقتصاد کشورمان 2 جور نگاه وجود دارد... . یک نگاه می‌گوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیت‌های درون کشور تأمین بکنیم... و نگاه دوم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزهاست. می‌گوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود... امروز خارجی‌ها و رؤسای قدرت‌های مستکبر می‌خواهند همین نگاه دوم را در مردم ما تقویت کنند...»

2جور نگاه در جامعه وجود دارد و ما می‌بینیم دشمن یک نگاه را تقویت می‌کند و این نگاه همان نگاه اسلام آمریکایی است. باید بررسی شود چرا با وجود صحبت‌های ایشان در 2سال ابتدایی دولت قبلی، این مسیر نه‌تنها تا پایان آن دوره، بلکه تا دوره بعد هم ادامه پیدا می‌کند؛ متأسفانه صحنه یک چیزی کم دارد.
سپس در سخنرانی خرداد1394 بحث تحریف مکتب امام(ره) را مطرح کردند: «اینجاست که خطر تحریف امام(ره) اهمیت پیدا می‌کند؛ اگر شخصیت امام تحریف و بد معرفی شد، همه‌ این خطرات بزرگ متوجه ملت ایران خواهد شد.»
رهبری می‌فرمایند همه باید متوجه باشند که مکتب امام(ره) دارد تحریف می‌شود و همچنین بیان می‌کنند ما یک تحریف عملی داریم، یک تحریف نظری و تحریف عملی از تحریف نظری بدتر است؛ زیرا نام امام(ره) را می‌آورند، اما راه امام(ره) را زیر پا می‌گذارند. در تحریف عملی مردم، حتی افراد اندیشمند دیر متوجه تحریف می‌شوند.
در این سخنرانی تقریبا همه اقشار مردم، خصوصا شاگردان قدیمی امام(ره) را به مقابله با تحریف امام(ره) دعوت می‌کنند و می‌گویند شما شاگردان امام(ره) چرا اجازه می‌دهید مکتب امام تحریف شود.
رهبری در این سخنرانی به 11اصل، از اصول مکتب امام(ره) اشاره کرده و مکررا بیان می‌دارند این اصول برگرفته از سخنان و نوشته‌های امام(ره) است و سپس اضافه می‌کنند امروز تمام این 11اصل مورد تحریف واقع شده است.

تحریف مکتب امام ره  در کلام رهبری
 در سخنرانی 20تیر سال1394 در دیدار با دانشجویان به‌صورت صریح بیان می‌دارند: «یک واقعیت این است که در این کشور از بعد از رحلت امام(ره)، سعی یک مجموعه‌ مصممی بر این شد که آرمان‌های انقلاب را به‌کل بشویند بگذارند کنار. بعضی‌شان اشتباه کردند و همان اول، همین را اعلان هم کردند. در روزنامه مقاله نوشتند و حرف زدند. اینجا یک خطای راهبردی کردند یا خطای تاکتیکی مرتکب شدند و مشت خودشان را باز کردند که می‌خواهند آرمان‌ها را به کل، کنار بگذارند. البته حالا پخته‌تر شده‌اند؛ حالا نمی‌گویند می‌خواهند بعضی‌‌آرمان‌ها را کنار بگذارند، اما صریح نمی‌گویند؛ به جای اینکه بگویند عمل می‌کنند. آن‌وقت، بی‌عقل‌ها قبل از اینکه عمل بکنند بنا کردند گفتن. خب، کسانی را هم که حدس نمی‌زدند که چنین چیزی وجود داشته باشد، بیدار کردند. از آن روز شروع شده و بی‌وقفه هم کار کردند؛ هم از عنصر فکری استفاده کردند، هم از عنصر علمی استفاده کردند، هم از عنصر هنری استفاده کردند و هم از عنصر سیاسی استفاده کردند؛ برای اینکه آرمان‌ها را در کشور از بین ببرند؛ یعنی نسل جدید آرمان‌ها را به‌کل فراموش کند.»
سپس در دیدار با اعضای مجلس خبرگان خطاب به اعضا می‌گویند شما باید اصول امام(ره) را بین مردم گفتمان‌سازی‌ و از تحریف اصول جلوگیری کنید.
تحریف یک پدیده منطقی است؛ یعنی دشمن اگر بتواند ابتدا مقابله فیزیکی می‌کند، اگر نتوانست مرحله بعد مقابله سیاسی است و اگر موفق نشد تحریف می‌کند.
اگر دشمن کانون قدرت انقلاب را فکر و قرائت نوین امام(ره) از اسلام بداند، منطقی است برای تحریف این اندیشه تلاش کند. باید به این نکته توجه کرد. رهبری در این سال چندین بار خطر تحریف امام(ره) را تذکر می‌دهند. اما تحرکی در جامعه انقلابی مشاهده نمی‌شود. باید منشأ این بی‌تفاوتی را پیدا کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید