• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192293
+
-

چگونه از بروز آلرژی عطری جلوگیری کنیم؟

7 روش ساده برای مقابله با حساسیت عطری

7 روش ساده برای مقابله با حساسیت عطری

حساسیت به عطر و ادکلن یکی از رایج‌ترین حساسیت‌های دنیاست که موجب واکنش آلرژیک بدن به ترکیبات شیمیایی عطرها می‌شود. خارش یا قرمزی پوست، خارش یا تاول روی پوست، قرمزی شدید و سوزش چشم، ریزش اشک و تورم پلک‌ها، عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سردرد و حتی مشکلات تنفسی می‌توانند نشانه‌های حساسیت به بوی عطر باشند. در این مطلب 7روش ساده برای مقابله با حساسیت عطری پیشنهاد شده است.

از عطرها فاصله بگیرید
پزشک‌ها نمی‌توانند صرفا به‌دلیل واکنش آلرژیک به یک عطر آزمایش برای افراد تجویز کنند، بنابراین شما باید کمی از شم کارآگاهی استفاده کنید تا بفهمید چه بویی باعث بروز علائم آلرژیک در شما می‌شود. به زمان‌هایی که به‌نظر می‌رسد آلرژی اوج می‌گیرد توجه کنید و از خود بپرسید آیا آن موقع در نزدیکی شما بوی تند عطر به مشام می‌رسید؟ هنگامی که ایده‌ای درباره منشأ بویی که باعث ایجاد آلرژی شما می‌شود به‌دست آوردید، از آن فاصله بگیرید و ببینید آیا علائم شما بهتر می‌شود یا خیر.

کالاهای بدون اسانس یا عطر بخرید
به خاطر داشته باشید که برخی محصولات دارای «رایحه طبیعی» نیز ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث واکنش آلرژیک ‌شوند. از خرید هر چیزی که روی آن برچسب «عطر» ذکر شده است، خودداری کنید. حتی محصولاتی که بو ندارند ممکن است از عطرها برای پنهان کردن بوهای شیمیایی استفاده کنند.

استفاده  ازپاک کننده‌های طبیعی
از پاک‌کننده‌های طبیعی برای نظافت محیط استفاده کنید. اگر خودتان با موادی مانند جوش شیرین یا سرکه سفید، پاک‌کننده درست کنید، به‌راحتی می‌توانید از خرید مواد شوینده دارای اسانس و مملو از مواد شیمیایی پیشگیری کنید.

استفاده از عطرهای سبک
درصورتی که دچار تنگی نفس هستید یا به عطر حساسیت دارید اما همچنان می‌خواهید از عطر و ادکلن استفاده کنید، بهترین پیشنهاد و راهکار استفاده از ادوتویلت‌ها و عطرهای سبک است. علاوه بر این پاف کمتری را اسپری کنید تا نیاز نباشد خودتان را از دنیای زیبای عطرها محروم کنید.

از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید
برای درمان حساسیت پوست به ادکلن و عطر ابتدا آن قسمت از پوست خود که دچار حساسیت شده را با آب تمیز کنید و سپس از کرم‌ها و لوسیون‌های نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید و سطح پوست خود را به‌طور کامل با کرم پوشش دهید. بدین‌ترتیب، یک لایه محافظ روی پوست خود ایجاد می‌کنید و مانع نفوذ مواد شیمیایی به لایه‌های حساس پوست می‌شوید.

درخواست از اطرافیان...
از اطرافیان بخواهید از عطر و ادکلن قوی استفاده نکنند. به‌کارگیری این راهکار ممکن است در محل کار مشکل باشد؛ برای رعایت ادب در محیط کار و پرهیز از تنش می‌توانید میز خود را جابه‌جا کنید یا از یک پنکه کوچک رومیزی استفاده کنید.

کنترل علائم آلرژی با نظر پزشک
 داروها می‌توانند به‌طور مؤثر علائم آلرژی ناشی از این حساسیت‌ها را کنترل کنند. برخی افراد با داروهای ضد‌احتقان و گرفتگی بینی یا اسپری‌های استروئیدی تسکین می‌یابند. خوددرمانی نکنید و حتما در این‌باره با پزشک معتمد خود مشورت کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید