• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
جمعه 29 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192173
+
-

مهارت سیر شدن در گشت و گذار!

هر هفته یک مهارت
مهارت سیر شدن در گشت و گذار!

تعطیلات، بهترین فرصت برای سفر است، اگر به یک سفر اقتصادی یا کوتاه‌مدت بروید، احتمالا توانایی و علاقه ندارید که همه وعده‌های غذایی را در رستوران صرف کنید. از این‌رو برای علاقه‌مندان به سفر و گردش، یاد گرفتن مهارت‌هایی که کمک کند غذای سالم و اقتصادی تدارک ببینند، از بایدهای سفر رفتن است. حواستان به این نکات باشد تا در سفر گرسنه نمانید.

درست است که قرار است گرسنه نمانید، اما منظورمان این نیست که از ترس گرسنگی، هر آنچه خوراکی در خانه دارید در چمدان خود جا دهید! پیدا کردن مواد غذایی اصلی و ضروری مثل نان، تخم‌مرغ و لبنیات در هر شهر و روستای دورافتاده هم به‌راحتی ممکن است. پس نترسید.


باید یاد بگیرید سفر، مخصوصا مسیر، وعده‌های غذایی مخصوص خودش را دارد. کنسرو، تن‌ماهی، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، مرغ آب‌پز، سبزی‌های پخته و چند غذای آماده می‌توانند جزو انتخاب‌های مناسبی برای وعده‌های راه رفت و برگشت شما باشند.


لبنیات، غذاهای سس‌دار و فاسدشدنی را همراه خود نبرید. بهتر است برای مسیر، میوه همراه‌تان داشته باشید یا از میوه‌فروشی‌های محلی میوه تازه بخرید. البته از جایی خرید کنید که بتوانید میوه‌ها را به‌خوبی بشویید و ضدعفونی کنید.


اگر به طبیعت‌گردی می‌روید، پخت‌وپز در طبیعت هم جزو جذابیت‌های سفرتان محسوب می‌شود. برای تجربه این لذت به کمی خلاقیت هم نیاز دارید. با خریدن سیب‌زمینی، گوجه، پنیر و کمی سوسیس یا کالباس و کباب کردن آنها روی آتش می‌توانید غذاهای ساده و سریع آماده کنید.

با اینکه قرار نیست بی‌گدار به آب بزنید و همه بودجه سفر را صرف غذا کنید، اما تجربه خوردن غذاهای محلی مقصد سفر، جزو تجربه‌های دلچسب و دوست‌داشتنی هر مسافرتی محسوب می‌شود. برای امتحان کردن غذاهای محلی، حتما از اهالی شهر یا روستای مقصد پرس‌وجو کنید تا بهترین جایی را که می‌تواند طعم غذاهای محلی اصیل را به شما بچشاند، پیدا کنید.


اگر تصمیم گرفتید به رستوران بروید، یادتان باشد بهتر است مجموعه‌ای را بیابید که پلاک خودروهای توقف شده در پارکینگ یا مقابلش، بومی و متعلق به مردمان همان شهر باشد. چراکه معمولا مردم هر جایی به باکیفیت‌ترین رستوران یا فست‌فودی شهر خود می‌روند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید