• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191729
+
-

پیش‌فصل با مسی؟

ال‌کلاسیکوی دوستانه تابستانی شاید غافلگیری بزرگی داشته باشد

تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا از بس با هم بازی کرده‌اند، حساب کار از دست خودشان هم در رفته. معمولا در سوپرجام‌های فصل و جام‌حذفی و حتی در پاره‌ای موارد در لیگ قهرمانان هم 2تیم به تور هم می‌خورند. تعداد ال‌کلاسیکوهای این سال‌ها کم بود(!)، اخیرا در تور پیش‌فصل هم رئال و بارسا با هم بازی می‌کنند. فصل پیش در ال‌کلاسیکوی دوستانه، بارسا با تک‌گل رافینیا رئال را شکست داد. امسال دوباره همین برنامه در تقویم گنجانده شده است؛ آن هم تنها برای دو سه میلیون دلار پاداش ناچیز. لالیگا اجازه برگزاری ال‌کلاسیکو را در خارج از کشور نمی‌دهد؛ جز در سوپرجام که با عربستان‌سعودی توافق شده اما اسپانسرها برای درآمد بیشتر مدتی است باشگاه‌های بزرگ را در تورهای پیش‌فصل به جان هم می‌اندازند. ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل سال قبل در لاس‌وگاس و با حضور 63‌هزار تماشاگر برگزار شده بود. امسال 2تیم در دالاس با هم بازی می‌کنند.
بارسلونا پیش از این دیدار، تقابل با یوونتوس و آرسنال را هم در برنامه‌های پیش‌فصل آینده خود گنجانده است. این تیم در سان‌فرانسیسکو با بیانکونری و در لس‌آنجلس با توپچی‌های لندن دیدار می‌کند. رئال‌مادرید هم علاوه بر رویارویی با بارسلونا در آمریکا، به مصاف تیم‌های میلان، منچستریونایتد و یوونتوس خواهد رفت. اتلتیکو‌مادرید، رئال‌بتیس، رئال‌سوسیداد و سویا نیز تابستان امسال برای گذراندن بخشی از دوران آماده‌سازی‌ پیش‌فصل خود به آمریکا سفر می‌کنند.
ال‌کلاسیکوی 7مرداد بازی شماره296 بین 2تیم خواهد بود. این چهل‌و‌دومین ال‌کلاسیکوی دوستانه است. معمولا بارسا در بازی‌های دوستانه بیشتر برنده می‌شود. در 41رویارویی قبلی 23برد به بارسلونا رسیده و تنها 6پیروزی به رئال‌مادرید و 12تساوی هم ثبت شده است. بارسا در این دوستانه‌ها 101بار موفق به گلزنی شده، در برابر تنها 56گل رئال مادرید. در مجموع بارسا با 123‌برد و 108‌شکست دست پیش را دارد اما اگر بازی‌های رسمی و رقابتی را حساب کنیم، رئال‌مادرید اخیرا 2‌برد از بارسلونا پیش افتاده است؛ 102پیروزی در برابر 100‌برد حریف.
بوسکتس در پایان فصل جدا می‌شود و باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو این فرصت را ندارد تا ال‌کلاسیکوی شماره‌49 خود را تجربه کند. اما مسی که با 26گل زده بهترین گلزن تاریخ این رویارویی است، شاید برای این بازی در دسترس باشد تا رکوردش را بهبود بخشد. از زمانی که کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید جدا شده، مسی نه گلی به رئال زده و نه پاس‌گلی ثبت کرده.
خبر جذاب این است که پدر مسی توافق این بازیکن با الهلال عربستان را تکذیب کرد. بارسلونا تأییدیه لازم را برای بازگرداندن مسی از لالیگا گرفته اما مشکل اینجاست که آنها باید 200میلیون یورو کاهش هزینه داشته باشند تا بتوانند او را برگردانند. یک‌سری بازیکن مثل رافینیا، فران تورس و کسیه قرار است فروخته شوند. با رفتن بوسکتس و جدایی احتمالی آلبا، بخشی از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. اما مشکل اینجاست که برای بازیکنان دیگری نیز مذاکراتی صورت گرفته. ازجمله گوندوغان که قراردادی 3‌ساله به او پیشنهاد شده که نسبت به قرارداد پیشنهادی یکساله منچسترسیتی برای بازیکنی در این سن وسوسه‌انگیز است. روبن نوس پرتغالی برای جانشینی بوسکتس در پست هافبک دفاعی مدنظر است که به‌دلیل هزینه بالای این انتقال قرار است بازیکنانی مثل عبده (الزلزولی)، نیکو و سرجینیو دست وارد این معامله شوند تا قیمت شکسته شود. یک مدافع راست هم باید جذب شود و اینها همه هزینه‌هایی در بر خواهد داشت. مدیران بارسلونا باز هم برای بازگرداندن مسی مشکل دارند چون دستمزد خود این ستاره هم که قبلا بخش اعظمی از بودجه باشگاه را می‌بلعید، باید در محاسبات گنجانده شود. حتی شاید آمدن مسی توجیه اقتصادی هم نداشته باشد.
برخی تیم‌ها نظیر لیورپول و منچستریونایتد در تور پیش‌فصل آسیای جنوب شرقی هم ظاهر می‌شوند. برنامه بازی‌های دوستانه پیش‌فصل تور قهرمانان فوتبال ۲۰۲۳ آمریکا:
    بارسلونا...................یوونتوس (۳۱ تیر، سانتاکلارا)
    رئال مادرید.............یوونتوس (۱ مرداد، پاسادنا)
    آرسنال......................بارسلونا (۴ مرداد، اینگلوود)
    رئال مادرید..............منچستریونایتد (۴ مرداد، هیوستون)
    یوونتوس...................میلان (۵ مرداد، کارسون)
    بارسلونا......................رئال مادرید (۷ مرداد، آرلینگتون)
    میلان...........................بارسلونا (۱۰ مرداد، لاس‌وگاس)
    یوونتوس.....................رئال مادرید (۱۱ مرداد، اورلاندو)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید