• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191434
+
-

نمایش گل و گیاه در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت به‌مدت ۵ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، حسین مختاری اظهار کرد: توسعه و نگهداری فضای سبز یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه شهری است که تمام شهروندان و سازمان‌ها باید در این مسیر مدیریت شهری را یاری کنند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۷۰ شرکت‌کننده در ۵۰۰ غرفه از تهران، مازندران، گیلان، مرکزی، همدان، کرمان، اصفهان و قم حضور دارند، افزود: در سالن‌های فردوسی فروش گل و گیاه، سالن بهار گلخانه‌ها و تجهیزات باغبانی و گلخانه‌‎ای و سالن انوری تجهیزات باغبانی و پارکی را خواهیم داشت. سالن ابوسعید مولوی و تالار B1 و B2 نیز در اختیار سازمان قرار دارد. فضای باز نمایشگاه نیز جهت فروش گل و گیاه است.
به‌گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد شامل گل‌‎های آپارتمانی و تزیینی، گل‌های بیرونی، گل‌های شاخه بریده، انواع گلدان‌ها، کود و بذر، ادوات باغبانی و تجهیزات
 پارکی است.
وی با بیان اینکه المان‌های باغ‌های متحرک، محله وارونه، جاذبه‌های بومگردی، خاطره و باغ کودک، زیرواسکیپ، تراس سبز، کیک گل، باغ کتاب و ... به نمایشگاه منتقل شده است، عنوان کرد: همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه،
3 نشست تخصصی علمی و آموزشی با حضور استادان مطرح حوزه فضای سبز از سوی سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد برگزار می‌شود. این نشست‌ها شامل نشست تخصصی مدیریت هوشمند یکپارچه فضای سبز در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، کشاورزی شهری در چارچوب گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در تاریخ ۲۳ اردیبهشت و اقتصاد فضای سبز در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در ساعت ۱۸ تا ۲۰ است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌ سبز شهرداری مشهد درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه در بیستمین دوره خود نیز گفت: این نمایشگاه هرسال با هدف فرهنگسازی، آشنایی مردم با گل ‌و ‌گیاهان و جدیدترین فناوری‌های پرورش گیاهان برگزار و فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی تولیدکنندگان خرد محسوب می‌شود که سازمان پارک‌ها و فضای ‌سبز شهرداری مشهد با برگزاری آن، حلقه ارتباطی خوبی میان تولیدکنندگان گل ‌و ‌گیاه و مردم برقرار می‌کند.
آن‌طور که مختاری توضیح داد سازمان پارک‌ها در این دوره از نمایشگاه در سالن مفاخر مولوی، ابوسعید و هشت‌ضلعی ورودی نمایشگاه، برنامه‌های مختلفی برای استقبال از شهروندان دارد؛ این اقدامات شامل ترکیبی از باغ‌های مختلف نظیر باغ کودک و باغ کتاب، کشاورزی شهری، المان‌های شهری، خشک‌منظر و فضاسازی بخشی از محوطه بیرونی نمایشگاه است.
مختاری با تأکید بر جانمایی المان‌های متنوع در نمایشگاه گل مشهد بیان کرد: المان‌های شهری با موضوع‌های مختلف برای نمایشگاه انتخاب شده‌اند؛ المان «کتاب»، المان «محله ما» که شبیه‌ساز فرهنگ محله‌سبز است، المان «جاذبه‌های بومگردی» به‌صورت دو بعدی، «چترگل»، خانه «وارونه» و «قاب‌گل» شاخص‌ترین المان‌های نمایشگاه امسال گل و گیاه مشهد است.
مختاری با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از پرطرف‌دارترین نمایشگاه‌هایی است که هر سال برگزار می‌شوند، گفت: با توجه‌ به اشتیاق و علاقه مردم به حضور در این نمایشگاه و استفاده از فضای آن، امسال نیز همانند سال‌های گذشته تلاش کردیم با به‌کارگیری گونه‌های گیاهی جدیدتر و متنوع‌تر، فضای جذابی برای شهروندان فراهم کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید