• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191361
+
-

دربی اروپایی

2 تیم میلانی امشب جنگ را برای رسیدن به فینال آغاز می‌کنند

تیتر یک
دربی اروپایی

در سمت دیگر نیمه‌نهایی، امشب شهرآورد میلان را در پیش داریم. تیم‌های ایتالیایی میلان، اینتر و ناپولی به همراه بنفیکا در مسیری آسان به سمت فینال در مرحله یک‌چهارم پایانی حضور یافتند که 2‌تیم شهر میلان به‌سلامت از این مرحله عبور کردند. در‌آن سمت تیم‌های رئال‌مادرید، منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ و چلسی حضور داشتند که حداقل 3‌تیم مدعی‌تر از 4‌تیم سمت مقابل جدول بودند. به‌هر حال پس از مدت‌ها یک تیم از میلان و پس از چند فصل یک تیم ایتالیایی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه خواهد یافت و این مسئله برای فوتبال ایتالیا اتفاق مهمی به‌حساب می‌آید.
    آیا دوران شکوه سری‌آ بازگشته است؟ رم ژوزه مورینیو یک‌سال پس از قهرمانی در لیگ کنفرانس، در نیمه‌نهایی لیگ اروپا حضور دارد و باید با بایر‌لورکوزن روبه‌رو شود. فیورنتینا به نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس راه یافته و حالا یک تیم ایتالیایی دیگر هم در فینال لیگ قهرمانان حاضر خواهد بود؛ 6‌سال پس از شکست یوونتوس مقابل رئال‌مادرید در فصل 17-2016، ایتالیا بار دیگر نماینده‌ای در فینال بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی اروپا دارد.
    روسونری (قرمز و مشکی‌ها) 7بار قهرمان اروپا شده‌اند و پس از رئال‌مادرید پرافتخارترین باشگاه اروپا محسوب می‌شوند اما در 2‌نیمه‌نهایی آخرشان مقابل بارسا و منچستریونایتد بازنده بوده و از رسیدن به دیدار نهایی باز مانده‌اند. آخرین قهرمانی میلانی‌ها را کارلو آنچلوتی به ارمغان آورده، همان کسی که در حال‌حاضر سرمربی رئال‌مادرید است و پس از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی به میلانی‌ها قول داده بود که فینال استانبول را مقابل آنها برگزار کند؛ همانجایی که آخرین قهرمانی را برای روسونری آورده بود.
    این اولین‌باری نیست که در یک رقابت اروپایی، شهرآورد میلان یا دربی دلامادونینا برگزار می‌شود. میلان هرگز در یک بازی اروپایی مقابل اینتر شکست نخورده؛ 2برد و 2تساوی. تیم‌های شهر میلان در این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا و در فصل 03-2002 با هم دیدار کردند و پس از تساوی یک-یک، این میلانی‌ها بودند که به واسطه زدن گل در خانه حریف راهی دیدار نهایی شدند.
    میلان که مدافع عنوان قهرمانی این فصل سری‌آ بود، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده هم مشکل دارد و یوونتوس، لاتزیو و اینتر را بالاتر از خود می‌بیند. این تیم در بازی‌های اخیر مقابل تیم همشهری هم به مشکل خورده است. اینتر در 2 دیدار گذشته مقابل میلان بدون گل خورده، پیروز بوده است.
    تنها شانس میلان برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان این است که در همین فصل قهرمان اروپا شود. البته گفته می‌شود از 15امتیازی که از یووه کسر شده و با رأی دادگاه دوباره به این تیم برگشته، قرار است 9امتیاز آن دوباره کم شود. این شانس میلان را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان افزایش می‌دهد، همینطور شانس اینتر را.
    می‌توان گفت که هر دو طرف با قدرت دفاع به این مرحله از رقابت رسیده‌اند. میلان در 6‌بازی اخیر خود در این تورنمنت تنها یک ‌گل دریافت کرده؛ گل دقیقه‌93در آخرین بازی مقابل ناپولی.
    نراتزوری (آبی و سیاه‌ها) در این فصل از 10‌بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا در 6بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند و هرگز پیش از این 7‌بار کلین‌شیت نکرده‌اند. اینتر تنها یکی از 6‌بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا را باخته است؛ 3برد و 2‌تساوی و در این روند، در 4‌بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است. بازی امشب در ورزشگاه مشترک اما به میزبانی میلانی‌ها برگزار می‌شود.
    اولیویه ژیرو در این فصل اروپا، 5گل و 2‌پاس‌گل ثبت کرده. بهترین عملکرد یک میلانی در این رقابت‌ها متعلق به زلاتان در فصل 12-2011 است که روی 9گل تأثیر مستقیم داشت.
    لوکاکو در این فصل فقط 6‌گل در سری‌آ به ثمر رسانده که 3تای آن در 4‌بازی اخیر بوده، همراه با 3‌پاس‌گل. مهاجم بلژیکی اینتر در 28بازی دور حذفی رقابت‌های بزرگ اروپایی 21‌گل زده است.
    میلان و اینتر پیش از این 3‌بار در تمامی رقابت‌ها در فصل 23-2022به مصاف هم رفته‌اند که اینتر 2‌بازی آخر را برده و یک‌بازی را واگذار کرده. میلان در 2 بازی آخر گلی به همشهری نزده. آخرین‌باری که میلانی‌ها در 3‌بازی متوالی مقابل اینتر موفق به گلزنی نشدند، بین سال‌های 1979تا 1980و تحت هدایت ماسیمو جاکومینی بود.
    میلان تنها یکی از 6‌بازی قبلی خود در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در سن‌سیرو را باخته است؛ 4‌برد و یک ‌شکست. میلان در این 6‌بازی تنها یک‌گل به‌عنوان میزبان دریافت کرده و در فصل 06-2005 با نتیجه یک بر صفر به بارسا باخته است.
    اینتزاگی و پیولی تا به امروز 18‌تقابل با هم داشته‌اند. پیولی 2‌بار به‌عنوان سرمربی اینتر، 5‌بار به‌عنوان سرمربی فیورنتینا و 11‌بار به‌عنوان سرمربی میلان با اینتزاگی روبه‌رو شده و اینتزاگی 11‌بار به‌عنوان مربی لاتزیو و 7‌بار به‌عنوان مربی اینتر با استفانو پیولی دیدار داشته؛ 5‌پیروزی برای پیولی، 4‌تساوی و ‌9‌پیروزی برای اینتزاگی.
    پیولی 17‌بار به‌عنوان مربی دربی را تجربه کرده، ابتدا لاتزیو و سپس میلان (مقابل رم و اینتر) که حاصل کارش 3‌برد، 6تساوی و 8شکست بوده است. او انگار مرد شهرآوردها نیست. اینتزاگی در 19دربی به‌عنوان سرمربی لاتزیو و اینتر (مقابل رم و میلان) حضور داشته؛ 7‌پیروزی، 5‌تساوی و 7‌شکست.
    تیم داوری اسپانیایی به سرپرستی خسوس گیل مانسانو، بازی میلان و اینتر را قضاوت خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید