• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191158
+
-

رئال 20 گرفت

مادریدی‌ها جام حذفی را به خانه بردند تا احتمال ماندن آنچلوتی برای فصل آینده روی نیمکت تیم محبوبش بیشتر و بیشتر شود

رئال 20 گرفت

رئال‌مادرید به روایتی جام شماره 101 تاریخ خود را با پیروزی 2بر یک بر اوساسونا در فینال کوپا دل‌ری (جام حذفی یا پادشاهی اسپانیا) به ویترین افتخارات خود افزود. از قهرمانی رئال مهم‌تر اینکه فلورنتینو پرس و خود کارلتو اعلام کردند که فصل بعد هم به همکاری با هم ادامه خواهند داد. به این ترتیب کروس، مودریچ و بنزما تمدید می‌کنند، آنچلوتی هم می‌ماند و خبر بد اینکه ادن آزار گفته می‌خواهد یک‌فصل دیگر هم در رئال‌مادرید بماند، بخورد و بخوابد.
    بارسلونا با قهرمانی این فصل لالیگا به 98‌جام خواهد رسید و همچنان 3‌جام از رئال‌مادرید عقب است. رئال 35‌لالیگا، 20‌کوپا دل‌ری، 14‌چمپیونزلیگ، 8‌قهرمانی جهان (3‌جام بین قاره‌ای و 5‌جام‌جهانی)، 5سوپرجام اروپا، 12‌سوپرجام اسپانیا، یک‌جام برندگان جام اروپا، 2‌جام یوفا، چند جام منسوخ‌شده مثل جام اوا دوارته (سوپرجام سابق)، 2‌جام لاتینا و 2‌جام ایبرو آمریکانا در کارنامه دارد. بارسلونا در تاریخش 26‌لالیگا، 31‌کوپا، 14سوپرجام اسپانیا، 2‌کوپا لالیگا، 5جام باشگاه‌ها یا لیگ قهرمانان اروپا، 4قهرمانی جام در جام اروپا، 5‌سوپرجام اروپا، 3‌جام جهانی باشگاه‌ها و جام‌های فرعی و بحث‌برانگیزی نظیر 3جام اوا دوارته، 2‌کوپا لاتینا و 2‌کوپا فریاس کسب کرده است.
    رئال‌مادرید به لطف سرمربی و ستاره‌های خود طی 475‌روز، تمام جام‌های باشگاهی ممکن را برد که این در تاریخ باشگاه رکورد محسوب می‌شود.
    رئال‌مادرید پس از 9‌سال قهرمان جام حذفی اسپانیا شد. آنها در 40دوره حضور در فینال این رقابت‌ها 20بار برنده و 20بار بازنده بوده‌اند.
    آخرین‌باری که کهکشانی‌ها کوپادل‌ری را به خانه برده بودند، گرت بیل معروف به «میگ‌میگ» مثل کارتون کایوت و رودرانر با سرعت از کنار مدافع بارسا (بارترا) رد شده و به این تیم در فینال فصل 14-2013 گل زده بود. رئالی‌ها در این فصل بارسا، اتلتیکو و ویارئال را برای رسیدن به فینال شکست دادند و یک‌قهرمانی سخت را جشن گرفتند.
    کارلو آنچلوتی بیست‌و‌ششمین جام دوران مربیگری خود را کسب کرد. جام‌های آنچلوتی با رئال 2‌رقمی شد و به عدد10رسید.
    این دهمین جام آنچلوتی و سی‌و‌دومی برای فلورنتینو پرس به‌عنوان رئیس باشگاه بود. او تنها یک‌جام دیگر با سانتیاگو برنابئوی کبیر فاصله دارد. پرس 56‌جام برای رئال‌مادرید به ارمغان آورده؛ 32جام فوتبال و 24جام بسکتبال.
    کریم بنزما مشترکا با مارسلو به پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید تبدیل شد با 25جام. او همچنین با 33جام به پرافتخارترین بازیکن فرانسوی تاریخ بدل شد. پرافتخارترین بازیکنان ترکیب فعلی رئال مادرید؛ بنزما (25‌جام)، ناچو و مودریچ (23)، کارواخال (22) و کروس (20).
    تونی کروس و داوید آلابا با قهرمانی در کوپا دل‌ری به تنها بازیکنانی تبدیل شدند که در 2‌باشگاه یعنی بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید، تمامی جام‌های ممکن را کسب کرده‌اند. کروس برای اولین‌بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شد؛ 3‌لالیگا، 3سوپر جام اسپانیا، 4لیگ قهرمانان، 3سوپر جام اروپا، 5جام جهانی باشگاه‌ها و یک‌کوپادل ری.
    ادواردو کاماوینگا در ٢٠‌سالگی به تمام افتخارات باشگاهی رسید؛ قهرمانی در لیگ، جام حذفی، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها. او نزدیک بود با تیم ملی فرانسه قهرمان جهان هم بشود اما در پنالتی به آرژانتین باختند. او با پشت‌سر گذاشتن کاسیاس به جوان‌ترین بازیکن تاریخ رئال تبدیل شد که هر 6جام ممکن را می‌برد.
    وینیسیوس به 21‌پاس‌گل در این فصل رسیده (تمامی رقابت‌ها) که در 5‌لیگ معتبر اروپایی فقط دی‌بروینه با 27‌پاس‌گل بالاتر از او قرار دارد.
    وینیسیوس در مقابل اوساسونا 18‌تلاش برای دریبل داشت که 9‌تایش موفق بود. از سال 2010تا‌کنون هرگز نشده بود که بازیکنی در یک‌بازی کوپا این قدر تلاش برای دریبل داشته باشد. به‌طور مثال نیمار در سال 2017مقابل آلاوز، 14‌تلاش داشت که 5‌تای آن موفق بود.
    رودریگو گوئس به نخستین بازیکن رئال‌مادرید در 43‌سال اخیر تبدیل شد که در فینال کوپا دبل می‌کند. نفر قبلی خوانیتو در سال 1980 بود که در بازی تیم بزرگسالان رئال و کاستیا در فینال کوپا دبل کرد. در تاریخ رئال‌مادرید فقط مانوئل پراست و پدرو پاراخس در 1906، پرودن در 1946 و پوشکاش در 1962 در فینال کوپا دبل کرده بودند.
    رودریگو با 22‌سال و 117روز سن به جوان‌ترین گلزن رئال در فینال کوپا در قرن 21تبدیل شد.
    رودریگو با گلزنی در ثانیه107، دومین رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ فینال کوپا شد. بهترین رکورد در اختیار تامودو است که در فینال 2006 به 87‌ثانیه برای گلزنی با پیراهن اسپانیول نیاز داشت. رودریگو رکورد باریناگا در سال  1946 را که در دقیقه دوم بازی برای رئال گل زده بود  شکست.
    آخرین شکست رئال‌مادرید مقابل اوساسونا به ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱ برمی‌گردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید