• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191087
+
-

عجیب‌ترین بازی تاریخ؟

یک مسابقه از هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، به تنهایی به اندازه یک فصل کامل خبر و حاشیه داشته است؛ بازی پیکان و پرسپولیس. بعد از کشمکش بین سازمان لیگ و باشگاه‌های مختلف بر سر تعیین میزبانی این مسابقه، خود ورزشگاه آزادی صبح روز برگزاری بازی از میزبانی کنار کشید و البته با دستور وزیر ورزش، دوباره مهیای میزبانی شد. دلیل این انصراف ناگهانی و بازگشت دوباره به میزبانی چیست؟ آیا این بازی، عجیب‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر است؟ در همه دوره‌های برگزاری لیگ مسابقه‌ای را به یاد می‌آورید که این حجم از خبر، بیانیه، اعتراض و تصمیم‌های لحظه‌آخری  داشته باشد؟

  دردسر 800 میلیونی
صبح دیروز مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد که چون ورزشگاه آزادی در حال مرمت و بازسازی است، نمی‌تواند میزبان بازی پیکان و پرسپولیس باشد ولی چرا مرمت آزادی بلافاصله بعد از دیدار استقلال و نفت آغاز شد؟ دلیل این تصمیم این بود که پیکانی‌ها مبلغ لازم برای اجاره ورزشگاه را پرداخت نکرده بودند. رقم اجاره این ورزشگاه برای هر بازی تا همین چند سال قبل حدود 10میلیون تومان بود و مدتی بعد به 130میلیون تومان رسید. این رقم حالا به‌گفته باشگاه پیکان 800میلیون تومان است. ظرفیت آزادی از 80هزار نفر به 10هزار نفر رسیده اما این موضوع روی رقم اجاره ورزشگاه هیچ تأثیری نداشته است! پیکانی‌ها که می‌خواستند این بازی را در ورزشگاه خودشان برگزار کنند و قرارداد سالانه‌ای نیز با دستگردی دارند، علاقه‌ای به پرداخت این رقم 800میلیونی از خودشان نشان ندادند.

  چه‌کسی بلیت‌ فروخت؟
گفته می‌شد بلیت فروشی دیدار روز گذشته 2تیم را پیکانی‌ها انجام داده‌اند. رقم فروش بلیت‌ها هم همان قیمت‌های قبلی بود و در وب‌سایت مرجع فروش بلیت‌ها نیز قیمت عوض نشد. تا این لحظه به‌صورت شفاف گفته نشده که درآمد بلیت فروشی به کدام تیم خواهد رسید. براساس قانون پیکان به‌عنوان تیم میزبان باید برای این بازی بلیت بفروشد اما براساس همین قانون آنها باید رقم اجاره آزادی را هم پرداخت کنند.

   نگران باشیم؟
از همین حالا باید نگران 2هفته پایانی رقابت‌های لیگ فوتبال ایران باشیم. با این همه تنش و این همه ضعف در برنامه‌ریزی، می‌شود منتظر اتفاقات دیگر هم بود؟ سازمان لیگ در برنامه‌ریزی هفته‌های سرنوشت‌ساز فوتبال ایران ضعیف نشان داده است و از طرف دیگر آستانه تحمل بازیکنان، مربیان، مدیران و هواداران هم آنقدر پایین است که هر اتفاقی در هفته‌های بعدی ممکن خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید