• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190437
+
-

سارقان پیش از اجرای دستبردی دیگر به دام کارآگاهان پلیس آگاهی افتادند

حلیم نذری؛ ترفندی برای سرقت مسلحانه

انتظامی
حلیم نذری؛ ترفندی برای سرقت مسلحانه

سارقان به بهانه توزیع حلیم نذری وارد خانه شهروندان می‌شدند و با تهدید قمه دست به سرقت می‌زدند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال وقوع سرقتی خشن از خانه‌ای در حوالی خیابان انقلاب آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که چند سارق مسلح به قمه وارد خانه‌ای شده و ساکنان آنجا را با آن ضرب و جرح کرده و اموال باارزش‌شان را سرقت کرده بودند.
صاحب‌خانه به ماموران گفت: زنگ خانه به صدا درآمد و زن جوانی که جلوی در ایستاده بود گفت که برای‌مان حلیم نذری آورده است. وقتی در را بازکردیم ناگهان 3مرد که قمه به‌دست داشتند وارد خانه شدند و شروع به تهدید کردند و گفتند: اگر صدای‌مان بلند شود، جان‌مان را می‌گیرند. آنها برای ساکت نگه‌داشتن‌مان حتی چند ضربه هم به ما زدند و دست و پای‌مان را طناب‌پیچ کردند و پس از سرقت ۳۰۰ گرم طلا، گوشی موبایل، لپ‌تاپ و 1200دلار ارز از خانه‌ام فرا رکردند.
با ثبت این شکایت، تحقیقات کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی برای کشف حقیقت آغاز شد. آنها ابتدا به تحقیق در صحنه وقوع جرم پرداختند و موفق شدند نخستین سرنخ‌ها از سارقان را کشف کنند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که آنها 4 نفر هستند و سرکرده‌شان تبهکاری سابقه‌دار است که پیش از این بارها به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده و آخرین‌بار چند‌ماه قبل از زندان آزاد شده و با تشکیل باند تبهکاری، سرقت‌هایش را از سر گرفته است. در شرایطی که هویت اعضای این باند شناسایی شده بود، مأموران کمی بعد موفق شدند مخفیگاه آنها را نیز شناسایی کنند؛ این درحالی بود که اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن بود که آنها قصد دارند نقشه سرقت دیگری را عملی کنند.
به این ترتیب مأموران در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه‌شان موفق به کشف بخشی از اموال مسروقه شدند.
دستگیرشدگان وقتی به پلیس آگاهی منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند، اعتراف کردند که پیش از این نیز با شیوه توزیع حلیم نذری مرتکب ۳ فقره سرقت مسلحانه از خانه‌های شهروندان شده‌اند.
سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی دربازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها و شناسایی باقی شاکیان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید