• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190214
+
-

روانخواه علیه ساپینتو

امروز در جام‌حذفی استقلال به مصاف پارس‌جنوبی می‌رود که بازیکن اسبق آبی‌ها را روی نیمکتش دارد

روانخواه علیه ساپینتو

مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران در فصل 02-1401 امروز و فردا برگزار می‌شود. در 4بازی این مرحله 4تیم تهرانی به مصاف رقبایی از 4شهر مختلف می‌روند و اصلا بعید نیست که در پایان این مرحله شاهد حضور 4تیم تهرانی در نیمه‌نهایی باشیم.
امروز و در نخستین بازی‌ها 2 تیم استقلال و هوادار به مهمانی حریفانی از لیگ دسته‌اول می‌روند. استقلال از ساعت17:30 در جم با پارس‌جنوبی بازی می‌کند و هوادار نیز از ساعت18 مهمان استقلال ملاثانی است. استقلال ملاثانی با 35امتیاز در لیگ دسته ‌اول رتبه دهم را دارد و سرشناس‌ترین بازیکنان این تیم احسان علوان‌زاده و علی حمودی هستند که به‌ترتیب سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را دارند. استقلال ملاثانی و پارس‌جنوبی در دسته‌اول همسایه‌اند و اگر جدول رده‌بندی معیار مقایسه باشد باید گفت هر 2نماینده باقیمانده لیگ‌یک از قدرتی مساوی برخوردارند. استقلال ملاثانی در جدول رده‌بندی دهم است و پارس‌جنوبی هم رتبه نهم را دارد. جالب‌تر اینکه آخرین بازی این دو تیم مقابل یکدیگر بوده و در این مسابقه که روز 31فروردین در جم برگزار شده، تیم پارس‌جنوبی با نتیجه 2بر یک به پیروزی رسیده است. هدایت پارس‌جنوبی برعهده امید روانخواه است که 4سال بازیکن استقلال بوده و سابقه گلزنی در دربی تهران را هم دارد. البته روانخواه از زمانی که به پارس‌جنوبی پیوسته نتایج خوبی نگرفته و این تیم قبل از برتری مقابل استقلال ملاثانی در 4بازی قبلی‌اش 4شکست متوالی را پذیرفته بود. سرشناس‌ترین بازیکن پارس‌جنوبی میلاد غریبی است که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد و حالا در لیگ‌یک با پیراهن جمی‌ها به میدان می‌رود. غریبی با 6گل بهترین گلزن پارس‌جنوبی در فصل جاری هم هست. شاگردان روانخواه در شرایطی از استقلال میزبانی می‌کنند که آبی‌های تهران بعد از شکست در دربی بزرگ، روحیه چندان خوبی ندارند و توقع دارند با یک برد قاطع و پرگل مقابل جمی‌ها روحیه ازدست‌رفته را دوباره به‌دست بیاورند. استقلال امروز کوین یامگا را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما سایر بازیکنانش را در ترکیب دارد و با قدرت به مصاف حریف دسته‌اولی خواهد رفت. استقلال و پارس‌جنوبی آخرین بار در نوزدهمین دوره لیگ برتر (99-1398) با هم روبه‌رو شده‌اند. بازی رفت 2تیم در تهران 2 بر صفر به سود استقلال تمام شد که استراماچونی روی نیمکت آبی‌ها می‌نشست. در بازی برگشت هم استقلالی‌ها تحت هدایت فرهاد مجیدی همین نتیجه را مقابل پارس‌جنوبی تکرار کردند. این بازی روز ششم مردادماه99 در جم برگزار شد و 2گل آبی‌ها را علی کریمی و شیخ دیاباته زدند. در 3دوره‌ای که پارس‌جنوبی در لیگ برتر حضور داشت استقلالی‌ها فقط همین یک‌بار توانستند در زمین جم امتیاز بگیرند و در 2 سفر دیگر با نتایج 2 بر صفر و یک بر صفر شکست خوردند.
2بازی دیگر این مرحله هم روز یکشنبه برگزار می‌شود تا 4تیم نهایی جام‌حذفی شناخته شوند. قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی هم یکشنبه بعد از پایان آخرین بازی انجام خواهد شد. در جام‌حذفی ایران برخلاف همه جا مسابقات جام‌حذفی مرحله به مرحله قرعه‌کشی می‌شود درحالی‌که در سایر کشورها از همان مراحل اولیه مشخص است که تیم‌ها درصورت پیروزی و صعود در مرحله بعد به چه تیمی برخورد می‌کنند.

دومین گاف عارف

اشتباهات غلامی در 2دربی خبرساز شده و امروز خبری از او در ترکیب استقلال نیست

 استقلال در حالی امروز در مسابقات جام‌حذفی به مصاف پارس‌جنوبی جم می‌رود که عارف غلامی در این مسابقه غایب خواهد بود. رسانه رسمی باشگاه استقلال دلیل غیبت غلامی را «مرخصی» گرفتن او از کادرفنی عنوان کرده است؛ بهانه‌ای عجیب که به ندرت در فوتبال ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر صورت روشن نیست غلامی چرا با استقلالی‌ها به جم نرفت، اما درهرحال بعد از شکست آبی‌پوشان در شهرآورد، انتظار هم می‌رفت که این بازیکن نیمکت‌نشین شود. غلامی در صحنه تنها گل پرسپولیس، یک تو سر توپ خیلی بد از عیسی آل‌کثیر خورد و به نوعی فرصت تغییر معادلات قهرمانی را در اختیار سرخپوشان قرار داد. این دومین دربی خبرساز عارف است. او پیش‌تر هم در جریان شهرآورد شماره 94، یعنی همان مسابقه‌ای که استقلال به زحمت و در لحظات پایانی با گل مهدی قائدی کار را به تساوی کشاند، در یک صحنه از مهدی عبدی جا ماند و او را قبل از اینکه با دروازه‌بان استقلال تک به تک شود متوقف کرد. در آن صحنه رضا کرمانشاهی ترجیح داد فقط یک کارت زرد به عارف غلامی بدهد، اما بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند مدافع آبی‌ها باید از زمین اخراج می‌شد. این دو صحنه در کارنامه حضور عارف غلامی در دربی‌های تهران باقی خواهد ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید