• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189936
+
-

آغاز بررسی‌ها در پرونده زنده‌شدن نوزاد مرده

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برکناری رئیس بیمارستان  امام سجاد(ع) شهریار به‌علت سوء عملکرد گفت: پرونده پزشکی زنده‌شدن نوزاد مرده در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار در حال بررسی است.
به گزارش فارس، علی مشکی در توضیح ماجرای زنده شدن نوزاد در بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان شهریار اظهار کرد: زن بارداری برای وضع حمل به بیمارستان مراجعه می‌کند و در زمان مراجعه وی، بچه ضربان قلب نداشته و وقتی به دنیا آمده علائم حیاتی نداشته و عملیات احیا انجام شده، اما نوزاد به زندگی برنگشته و لذا به سردخانه منتقل شده است.
وی با اشاره به اینکه در بدو ورود مادر به بیمارستان، پدر نوزاد حضور نداشته است، گفت: پس از مراجعه پدر به سردخانه، متوجه می‌شود که به خواست الهی نوزاد زنده است و به بخش NICU منتقل می‌شود، اما با وجود تلاش‌های انجام شده باز هم نوزاد علائم حیاتی را از دست می‌دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: مسئولیت این بیمارستان برعهده رئیس آن است و مدیران بهداشت و درمان کشور خواستند که مدیر بیمارستان پاسخگوی  این دست مسائل باشد و با توجه به اتفاق رخ داده و به‌دلیل سوء عملکرد خواستند که این مدیر کنار گذاشته شود.
مشکی درخصوص قصور پزشکی افزود: این موضوع هنوز اثبات نشده و باید از طریق مراجع قضایی پزشکی بررسی شود و پرونده هم‌اکنون در حال بررسی است.
وی ادامه داد: زمان مراجعه مادر به بیمارستان، بچه ضربان قلب نداشته و اینکه چه اتفاقی افتاده و شرایط نگهداری بچه کنار مادر درست بوده یا خیر، لازم به رسیدگی پرونده پزشکی دارد و زمان رشد و تکامل نوزاد که نارس هم بوده، در دست بررسی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: بخش کیفی پرونده را دانشگاه علوم پزشکی و امور نظارت بر درمان پیگیری کرده و بخش علمی آن توسط قضات پزشکی انجام خواهد شد.
مشکی درخصوص برکناری رئیس بیمارستان تصریح کرد: درحال حاضر رئیس بیمارستان که خودش استعفا داده، برکنار شده و اگر قصوری از پزشک و پرستار باشد نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید