• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189913
+
-

در آزادی چه خبر است؟

درحالی‌که مهدی تاج از مسدود شدن طبقه دوم ورزشگاه با حکم قضایی خبر داده بود، شرکت توسعه و تجهیز می‌گوید «یأس‌آفرینی» نکنید

یکصدمین دربی تهران در حالی عصر یکشنبه برگزار شد و با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید که یکی از حواشی مهم این بازی مربوط به کم و کیف حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی می‌شد. برخلاف برخی استادیوم‌های دیگر در شهرهایی مثل تبریز و اصفهان، در تهران اجازه حضور بیش از 15هزار نفر در ورزشگاه صادر نشد که حسابی محل بحث بود. روشن نیست چرا مهم‌ترین بازی باشگاهی کشور باید در چنین شرایطی برگزار شود و محروم از حضور گسترده هواداران باشد. یکی از توجیهاتی که به این منظور ارائه می‌شد، ناتوانی طبقه دوم ورزشگاه آزادی در پذیرایی از هواداران بود؛ رویه‌ای که طی ماه‌های گذشته در تمامی مسابقات پرسپولیس، استقلال و تیم ملی اتخاذ شده بود. با این حال تنها ساعتی پیش از مسابقه خبر رسید طبقه دوم به روی تماشاگران باز شده و گروهی از هواداران سرخابی‌ها می‌توانند بازی را از آنجا تماشا کنند. شگفتی‌های این ماجرا اما به همین مقدار محدود نشد و در میانه‌های بازی تصاویر و فیلم‌هایی از تخلیه ورزشگاه آزادی به بهانه عدم‌امنیت و احتمال ریزش سکوها منتشر شد؛ خبرهای ترسناکی که تمامی مخاطبان را نگران می‌کرد.
24ساعت بعد از دربی تهران، یک مقام مسئول وارد ماجرا شده و در اظهاراتی قابل تامل ادعا کرده ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد. مهیار عسگریان مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در این رابطه گفته: «هیچ خطر نشست یا ریزشی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد. همواره خواهش کرده‌ام رسانه‌ها ناامیدی و یأس را ایجاد نکنند و چیزی که وجود ندارد را درست نکنند. در واقع نباید شرایطی به‌وجود بیاید که هواداران با نگرانی و استرس وارد ورزشگاه شوند. وقتی طبقه دوم زیر بار تماشاگر رفته، یعنی مشکلی وجود نداشته، اما برخی نمی‌خواهند مردم شاد باشند. اگر تماشاگران داخل آمده‌اند، قطعاً با هماهنگی بوده است. قبل از بازی هم اعلام کردیم که مشکلی بابت حضور تماشاگران وجود ندارد. همه‌‌چیز در ورزشگاه آزادی تحت کنترل است و حین مسابقات در حال بازسازی و ترمیم هستیم.» به این ترتیب این پرسش به میان می‌آید که اگر طبقه دوم ورزشگاه آزادی واقعا مشکلی ندارد، پس چرا در طول فصل اجازه استفاده از آن صادر نشد. به علاوه فراموش نکنیم خارج شدن این طبقه از دسترس، خبری بود که از طریق منابع رسمی منتشر شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال 15بهمن گذشته گفته بود: «فرسودگی طبقه دوم ورزشگاه، با ایجاد خطر جانی برای تماشاگران مواجه است. این مسئله باعث شد تا طی نامه‌ای که توسط معاون دادستانی کل کشور به‌دست فدراسیون فوتبال رسید، طبقه دوم آزادی با حکم قضایی مسدود شود.» آیا کسی می‌داند در آزادی چه خبر است و بالاخره حرف کدام مسئول را باید باور کنیم؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید