• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189842
+
-

راز تأکید رهبری بر اتحاد

نگاه
راز تأکید رهبری بر اتحاد

دانیال معمار؛  سردبیر

رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، از مردم و مسئولان کشور خواستند تا اتحاد‌شان را حفظ کنند. راز این تأکید بر اتحاد چیست؟ مگر ملت ایران متحد نیستند؟ مگر بارها و بارها این وحدت ملی را در تنگناهای سخت جمهوری اسلامی اثبات نکرده‌اند؟ چه نیازی به این یادآوری و تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب وجود داشت؟ این سؤال را همین جا به ‌خاطر بسپارید تا دوباره به آن برگردیم.
خبرنگار همشهری چند وقت قبل به یکی از بانوان تهرانی گفته بود، شما که خیلی حجاب کاملی ندارید چرا حالا که گشت ارشادی در شهر وجود ندارد حجاب از سر برنمی‌دارید؟ آن خانم این طور پاسخ داده بود که قبل از مهر سال قبل اصلا حجاب نداشته، اما حالا برای اینکه صفش را از صف اغتشاشگران و آشوبگران جدا کند، در همین اندازه حجابش را حفظ می‌کند.
از این حرف به سادگی عبور نکنید؛ حرف قابل تأملی است. این همان نقطه اتکا و قوت ایران در مقابل دشمنان است. همین حرف را تکثیر کنید در کل مردم؛ اینکه مردم کشور با هر نوع اختلاف سلیقه و نظر، وقتی هجمه دشمن را ببینند، سلیقه‌شان را کنار می‌گذارند و متحد می‌شوند. بله، مردم سر چیزهای جزئی اختلاف روش و منش دارند، اما حواس‌شان جمع است. تاریخ چهل و اندی ساله جمهوری اسلامی را اگر مرور کنید، فراوان است نمایش اتحاد و همدلی مردم که به شکست قطعی دشمن منجر شده است. این اتحاد نقطه اوج‌هایی هم داشته که مسلما در فتنه‌های مختلف ظهور و بروز یافته است.
اول، فتنه نظامی؛ جنگ تحمیلی دهه 60، یکی از نقاط اوج نمایش اتحاد مردم بود. آنچه در آن دوران گذشت یک اتفاق عادی در زندگی مردم نبود. همه دنیا متحد شدند تا نهال نوپای انقلاب را ریشه‌کن کنند، اما همبستگی و وحدت مردم، باطل‌السحر این خیال خام شد. داستان ایستادگی و وحدت ملت، کشور را از آن فتنه نظامی عجیب به سلامت عبور داد.
دوم، فتنه سیاسی؛ جمهوری اسلامی در طول حیاتش، کم فتنه سیاسی نداشته است. از فتنه تیر78 تا خرداد88 و ... با برنامه‌ریزی دشمنان قسم‌خورده این ملت متولد شدند، اما باز هم انسجام و اتحاد ملی باعث مرگ‌شان شد. پاشنه ‌آشیل دشمن هم در همه این فتنه‌ها، عدم‌شناخت مردم بود. آتشی که 6‌ماه در سال88 به پا کردند، با آب سرد وحدت میلیونی مردم در 9دی خاموش شد.
سوم، فتنه اقتصادی؛ هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی کشور نیست. مردم مطالبه دارند، اعتراض می‌کنند، در اغلب موارد هم حق با آنهاست. دشمن هم از همین ضعف اقتصاد بارها فتنه‌سازی کرده است. غائله دلار و سکه سال97 و غائله بنزین سال98 از همین جنس بود. اعتراض اقتصادی حق مردم است، اما بصیرت تاریخی مردم ایران در این بزنگاه‌ها، باز هم دشمن را ناکام گذاشت.
چهارم، فتنه حجاب؛ آنچه در 6‌ماه دوم سال قبل بر ملت ایران گذشت یک جنگ تمام‌عیار بود. دست‌های دشمن در این فتنه برای مردم کشور عیان‌تر شد. رسما اعلام کردند که حجاب بهانه است. دنبال سرنگونی اصل نظام بودند. دروغ‌پراکنی، اغواگری، تحریف، وارونه‌سازی و تحریک مردم با رسانه در این فتنه به اوج خود رسید، اما با وجود جنگ رسانه‌ای گسترده دشمن، باز هم اتحاد ملی مانع توفیق آشوبگران داخلی و اربابان خارجی‌شان شد.
حالا برگردیم به سؤال ابتدایی. ملتی که تا به حال وحدت و ایستادگی‌اش را اثبات کرده، چه نیازی به تأکید مجدد رهبری دارد؟ واقعیت این است که مردم حالا‌حالاها باید منتظر فتنه‌های دشمنان باشند. دشمن دست‌بردار نیست. فتنه سال گذشته، آخرین فتنه علیه جمهوری اسلامی نخواهد بود. مردم نباید این سابقه بی‌نظیر خود را در حفظ اتحاد ملی فراموش کنند. رمز یادآوری و دعوت رهبر انقلاب هم در همین نکته است. نسیان و غفلت از این وحدت، همان چیزی است که دشمنان این مردم در کمین آن نشسته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید