• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17784
+
-

با مردم

با مردم

  هزینه‌های نجومی مدارس غیرانتفاعی

سلام. با اینکه طبق قانون اساسی تحصیل آحاد مردم از ابتدایی تا دیپلم رایگان است، اما در سال‌های گذشته با تاسیس مدارس غیرانتفاعی این حق تحصیل رایگان از مردم گرفته شده است. جالب اینجاست که مسئولان آموزشگاه‌های غیرانتفاعی در ادارات کل آموزش و پرورش، خودشان مالک مدارس غیرانتفاعی هستند. هر سال هم شهریه‌ها را بدون توجیه قانونی افزایش می‌دهند. این در حالی است که برای یک دانشجو در دانشگاه سالانه 5میلیون تومان شهریه هزینه می‌شود، اما در مدارس غیرانتفاعی که هزینه‌اش به‌مراتب کمتر از دانشگاه است بین 12تا 15میلیون شهریه دریافت می‌کنند. چرا مسئولان ذی‌ربط نظارتی بر تحمیل هزینه‌های نجومی مدارس غیرانتفاعی ندارند؟
7274...0912

  افزایش بی‌رویه قیمت کالاها

سلام. امسال هم مانند سال‌های قبل با اندک افزایش حقوق کارگران و کارمندان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی مردم هستیم. هر‌بار که برای خرید می‌رویم ناچاریم گوشت، لبنیات، مرغ و... را از لیست خریدهایمان به‌دلیل گرانی خط بزنیم. لطفا این مشکل را برای اطلاع مسئولان در روزنامه منتشر کنید.
5221...0919

@  توجه به شرایط اقلیمی کشور

سلام. درخصوص طرح تعطیلات زمستانی که وزیر آموزش و پرورش چندی قبل مطرح کردند، لطفا بنویسید مسئولانی که چنین تصمیماتی را می‌گیرند توجه داشته باشند باید همه جوانب را درنظر بگیرند. با توجه به تنوع شرایط اقلیمی در کشور، به‌گونه‌ای که در برخی استان‌ها درجه حرارت در تابستان بسیار بالاست و در برخی دیگر سرمای شدید در زمستان حاکم است، به‌نظر می‌رسد این طرح باید براساس شرایط اقلیمی ارائه شود.
گلایه تعدادی از معلمان استان لرستان

  بیمه تکمیلی و سنوات نداریم

سلام. با اینکه رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در طول سال به‌صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند، اما به سختی کار آنها توجهی نمی‌شود. از طرفی ما رانندگان اتوبوس‌های بین شهری نه‌تنها بیمه تکمیلی و سنوات، بلکه حقوق بازنشستگی کامل هم نداریم و کمترین دریافتی را داریم. انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط برای حل مشکلات ما رانندگان بین شهری چاره‌ای بیندیشند.
ابویی از تهران
 
  تأخیر در ایستگاه به دلیل کمبود اتوبوس

سلام. درحالی‌که مسئولان شهری مدام تأکید دارند، یکی از راهکارهای برون رفت از معضل ترافیک در کلانشهر تهران استفاده از حمل‌ونقل عمومی است اما متأسفانه وضعیت ناوگان حمل‌ونقل برخی از خطوط جوابگوی تقاضای شهروندان نیست. به‌عنوان نمونه تعداد اتوبوس‌های مسیر خط میدان رسالت به میدان صنعت، به‌دلیل کمبود اتوبوس همواره با تأخیر در ایستگاه‌ها حاضر می‌شوند. با توجه به اینکه اتوبوس‌های این خط در مسیر متروی مصلی هم توقف دارد، مسافران مترو ناچارند مدت زیادی را معطل شوند تا خود را به مقصد برسانند. لطفا منعکس کنید.
گلایه تعدادی از مسافران

@  روشن بودن چراغ‌های برق درطول روز

با وجود اینکه هر روز شاهد هستیم پیام‌هایی به سفارش وزارت نیرو در رسانه ملی، پخش می‌شود که چراغ‌های اضافی را خاموش کنید و شهروندان را تشویق می‌کنند درمصرف بهینه برق صرفه جویی کنند، اما متأسفانه در برخی خیابان‌ها و معابر می‌بینیم که درطول روز چراغ‌های زیادی بی‌جهت روشن هستند. به‌عنوان نمونه مدتی است چراغ‌های برق خیابان فداییان اسلام، روبه‌روی بیمارستان فیروز‌آبادی در طول روز روشن است. چندین بار موضوع را از طریق سامانه 121اعلام کرده‌ایم، اما ترتیب اثر نداده‌اند. اما این پرسش همچنان باقی است که چرا مسئولانی که دم از صرفه جویی برق برای شهروندان می‌زنند، خودشان این مسئله را رعایت نمی‌کنند؟
 2043...0939

@  برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت

سال‌هاست پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان به‌یک معضل برای خانواده‌ها تبدیل شده است. به‌عنوان کسی که در این زمینه تجربیات زیادی دارم به والدین توصیه می‌کنم توجه داشته باشند که اوقات فراغت لزوما یک پدیده گران قیمت نیست. همچنین رفتن به کلاس‌های تابستانی هم آخرین راهکار برای گذراندن اوقات فراغت نیست، بلکه نیاز است با خرج کمی خلاقیت به برنامه‌ریزی در این زمینه پرداخت تا فرزندان بتوانند از طریق داشتن سرگرمی‌های شاد و مفرح نیازهای خود را برآورده سازند. یکی از این راهکارهایی که می‌تواند هم به کودک و نوجوان و هم به والدین آنها در تعیین نحوه گذراندن اوقات فراغت کمک زیادی بکند دریافت نظرخود آنهاست. اینکه از آنها بپرسیم به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند و یا اینکه چگونه برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنند. در واقع با این پرسش‌ها می‌توان دانش‌آموزان را به برنامه‌ریزی کردن در مورد اوقات بیکاری و تعطیلات خود ترغیب کرد. این اقدام هم می‌تواند تأثیر مثبتی در ایجاد حس مسئولیت پذیری نسبت به امور خودشان در آنها داشته باشد و هم اینکه والدین را از تصمیم‌گیری تحمیلی و اجباری برای فرزندانشان دور سازد.
محسنی فرد کارشناس تربیتی

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید