• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174284
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76638
+
-

پیگیری وزیر ارتباطات برای رفع قطعی سرویس پیامک

فناوری
پیگیری وزیر ارتباطات برای رفع قطعی سرویس پیامک

پس از اختلال گسترده در ارسال پیامک‌های انبوه، روز گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با پیگیری‌های این وزارتخانه اختلال ایجاد شده در ارسال پیامک‌ها برطرف شده است. آنگونه که سایت وزارت ارتباطات اعلام کرده «محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه انبوه که در روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ با دستور قضایی اعمال شده بود، روز گذشته با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد».
در بخشی دیگر از این متن آمده است: «براساس این اعلام، تنها محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده‌اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند، اکنون مشکلی برای سرویس دهی ندارند.»
رضا قربانی، از اعضای نظام صنفی تهران در توییتر خود تصویر تعهد‌نامه‌ای را منتشر کرده که مدیرعامل‌های استارت‌آپ‌ها از این پس باید برای استفاده از خدمات پیامک امضا کنند.
پیامک برای کسب‌وکارهای اینترنتی ابزاری برای اطلاع‌رسانی به مشتریان برای امور مختلف محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، زمانی که یک مشتری کالا یا خدمتی را سفارش می‌دهد، از مرحله خرید تا ارسال سفارش یا انجام خدمت، از طریق ارسال پیامک به مشتری اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیگیری برای آزادی بازداشت شدگان
همچنین طی روزهای گذشته، بعضی از رسانه‌ها پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان حوزه فناوری از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودند. اکنون روابط‌عمومی این وزارتخانه طی متنی اعلام کرده که این موضوع را هم پیگیری کرده است: «وزیر ارتباطات طی چند روز گذشته در تماس‌هایی با مسئولان نهادهای امنیتی، پیگیر آخرین وضعیت برخی فعالان حوزه ICT شد که طی اغتشاشات اخیر بازداشت‌ شده‌اند. بر همین اساس، وزیر ارتباطات ضمن دریافت لیست اسامی این افراد از طریق نهادهای صنفی حوزه فناوری اطلاعات، طی مذاکراتی با نهادهای امنیتی و قضایی پیگیر آخرین وضعیت آنها شده است. براساس اطلاعات واصله وزیر ارتباطات طی چند روز گذشته شخصاً پیگیر وضعیت این افراد است و تلاش دارد طی چند روز آینده اخبار خوشی در این راستا به فعالان حوزه فناوری بدهد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید