• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 25 مهر 1401
کد مطلب : 174189
+
-

جام جهانی شما را از دست داد

ریس جیمز، ریچارلیسون و کانته تازه‌ترین غایبان جام جهانی قطر هستند

جام جهانی شما را از دست داد

فقط در همین 2‌روز گذشته 3‌ستاره دیگر به‌دلیل مصدومیت شدید، جام جهانی قطر را از دست دادند. جام جهانی زمستانی از سوی برخی پیشکسوتان و آنهایی که از تیم ملی کناره‌گیری کرده‌اند نظیر اریک کانتونا یا تونی کروس مورد تحریم قرار گرفته؛ به این دلیل که قطر کشوری غیردمکراتیک است و هنگام ساخت ورزشگاه‌ها در این کشور جان کارگران بی‌شماری از دست رفته است. از طرفی، ایتالیا هم با ستاره‌هایش در این دوره غایب است چون جواز صعود را به‌دست نیاورده است. این جدا از ستارگان دیگری مثل ارلینگ هالند و مارتین اودگارد از نروژ، ستارگان تیم ملی کلمبیا و شیلی نظیر الکسیس سانچس، آرتورو ویدال، لوییس دیاس (که شدیدا مصدوم هم شده)، تیرنی و مک‌تامینی از اسکاتلند و... است که تیم‌شان به جام جهانی راه نیافته و در این رقابت‌ها غایب هستند. در ادامه این روند پریشب 2‌ستاره بزرگ دیگر هم به‌شدت مصدوم شدند و خبر این است که به قطر نمی‌رسند؛ ریس جیمز و ریچارلیسون. غیبت هر 2 بازیکن ممکن است خللی بر تیم ملی انگلیس و برزیل وارد نکند چون در پست دفاع راست انگلیس ترافیک شدیدی بود و همچنین خط حمله برزیل هم ستاره زیاد داشت. جیمز انتخاب اول گرت ساوت‌گیت برای دفاع راست بود و ریچارلیسون در بازی آخر تدارکاتی سلسائو 1‌گل به تونس زد.

ریس جیمز

ریس جیمز در جریان برتری 2بر صفر سه‌شنبه شب چلسی مقابل میلان در دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از زانو مصدوم شد و انتظار می‌رود حدود 8‌هفته دور از میادین باشد. این را درنظر داشته باشیم که جام جهانی2022 که بیست‌ودومین دوره این رقابت‌هاست، 5هفته دیگر آغاز می‌شود. انگلیس جدا از این بازیکن، 2‌مدافع دیگرش را هم در این پست در خطر می‌بیند. آرنولد به‌تازگی و در جریان بازی با آرسنال مصدوم شد و چند هفته باید پشت خط بماند. کایل واکر هم وضعیت خوبی ندارد و یک‌خط در میان مصدوم می‌شود. هم‌اکنون کیران تریپیر نخستین گزینه ساوت‌گیت برای دفاع راست است. شاید بن وایت هم که در فیفادی اخیر دعوت نشده بود، بار دیگر به اردو فرا خوانده شود. به هرحال این اخبار شاید انگلیسی‌ها را نگران کند اما بدون شک خبر خوبی برای کی‌روش خواهد بود!

ریچارلیسون

ریچارلیسون در بازی با غنا 2‌گل و در بازی با تونس یک‌گل برای سلسائو به ثمر رساند. به‌نظر می‌رسید او گزینه اصلی تیته برای پست شماره 9 باشد. حالا گابریل ژسوس و فیرمینو در غیاب مهاجم تاتنهام این فرصت را دارند تا در نوک حمله برزیل در جام جهانی بازی کنند. رودریگو که در بازی‌های این فصل رئال در نوک حمله بازی کرده و جواب داده، یکی دیگر از گزینه‌هاست. ریچارلیسون در جریان برد 2بر صفر تاتنهام مقابل اورتون در دقیقه 52 دچار آسیب‌دیدگی ساق پا شد. او بازی چهارشنبه‌شب مقابل یونایتد را از دست می‌دهد و بیم آن می‌رود که مصدومیتش خیلی طولانی باشد. ریچارلیسون  درباره مصدومیتش گفته است: «قبلاً دچار چنین مصدومیتی شده بودم و 2‌ماه دور از فوتبال بودم. قرار است آزمایشی روی پایم انجام شود اما هم‌اکنون حتی برای راه رفتن هم درد دارم.»

انگولو کانته

یک روز پیش‌تر، اعلام شده بود انگولو کانته هم به جام جهانی نخواهد رسید. بازیکن کلیدی فرانسه در جام جهانی قبلی در کنار پل پوگبا 2 بازیکنی هستند که تیم قهرمان جهان را برای دفاع از عنوان قهرمانی تنها می‌گذارند. ماتوییدی، دیگر هافبک ثابت فرانسوی‌ها در روسیه بود که مدتی است از تیم ملی و فوتبال اروپا کنار رفته و در آمریکا روزگار می‌گذراند. کانته به‌تازگی از بند مصدومیتی طولانی‌مدت خلاص شده و به تمرینات برگشته بود. این ششمین‌باری است که او در پیراهن شیرهای لندنی با عنوان مصدومیت همسترینگ روبه‌رو می‌شود. در غیاب کانته و پوگبا و ماتوییدی، موقعیت شوامنی که این روزها در خط میانی رئال جا افتاده، در مرکز خط هافبک تیم ملی فرانسه تضمین‌شده است. کاماوینگا و آدرین ربیو دیگر گزینه‌های پست هافبک هستند و باید با ستاره جوان رئال رقابت کنند.

وسلی فوفانا
وسلی فوفانای فرانسوی سومین بازیکن چلسی است که در خطر از دست دادن جام جهانی قرار دارد. خرید گرانقیمت چلسی که در نیمه اول تقابل چلسی و میلان به‌دلیل مصدومیت تعویض شد، دچار پیچ‌خوردگی زانو شده است.

نونو مندس
نونو مندس، مدافع چپ 20‌ساله پرتغالی پاری‌سن‌ژرمن هم در تساوی یک-یک با بنفیکا دچار مصدومیت همسترینگ شد و در بهترین حالت 5بازی آینده تیمش را از دست خواهد داد.

پائولو دیبالا
دیبالا هم هنوز یک‌هفته نشده که مشخص شده نمی‌تواند آرژانتین را در قطر همراهی کند. فقط در 2‌فصل گذشته پائولو دیبالا 9‌مصدومیت را پشت سر گذاشته و نزدیک به 40‌بازی یوونتوس را از دست داده. هواداران یووه به او کاپیتان شیشه‌ای لقب داده بودند که زود می‌شکند. مصدومیت جدید او از ناحیه همسترینگ است که در میان مصدومیت‌های پر شمار این بازیکن نام کم تکراری به‌نظر می‌رسد.

رونالد آرائوخو
مدافع اروگوئه‌ای بارسلونا در همان دقیقه اول بازی دوستانه با ایران بدون آنکه با کسی برخوردی داشته باشد، دچار درد شد و از بازی بیرون رفت. او به ال‌کلاسیکوی دیروز هم نرسید و دست‌کم تا یک‌ماه دیگر هم قادر به تمرین نخواهد بود.

دیگران
سبایوس (رئال مادرید و اسپانیا)، آرتور ملو (لیورپول و برزیل) و چند بازیکن دیگر هم در این رقابت‌ها غایب خواهند بود. هر روز بر تعداد ستاره‌های غایب در عجیب‌ترین جام جهانی تاریخ افزوده می‌شود. حتی شاید کورتوا هم که درد مشکوکی در کمر دارد، مجبور به جراحی دیسک شود.

ایرانی‌ها    
در تیم ملی ایران ابتدا اعلام شده بود که وحید امیری به جام جهانی نمی‌رسد اما او خوب شده و به ترکیب تیم ملی و پرسپولیس برگشته. سردار آزمون هم همین وضعیت را دارد اما گفته می‌شود کی‌روش می‌خواهد تا آخرین لحظه منتظر او بماند.‌اللهیار صیادمنش فعلا تنها ملی‌پوشی است که قطعا شانس حضور در قطر را از دست داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید