• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165253
+
-

آماربازی

7.27
از 7بازیکن برتر سپاهان در فصل گذشته 4نفر این تیم را ترک کرده‌اند که آمار جالبی برای تیم سوم لیگ بیست‌ویکم است. براساس نمرات متریکا، بهترین سپاهانی‌های لیگ گذشته به‌ترتیب امید نورافکن، اسماعیلی‌فر، ولسیانی، احمدزاده، مغانلو، سروش رفیعی و شهباززاده بودند که از این جمع 4نفر فصل آینده را در پرسپولیس و استقلال هستند. بهترین بازیکن سپاهان نورافکن بود که در پست دفاع چپ با نمره 7.27 متریکا به این عنوان رسید. امید در جمع تمامی بازیکنان لیگ نیز بعد از سعید صادقی رتبه دوم را به‌دست آورد. او هم علاقه‌مند است سپاهان را ترک کند اما نه به مقصد سرخابی‌ها بلکه برای حضور در لیگ‌های اروپایی. با وجود این، بهترین بازیکن فصل گذشته سپاهان احتمالا در این تیم خواهد ماند.

7.26
نورافکن در فصل نقل‌وانتقالات مورد توجه پرسپولیس بود و شاید هنوز هم هست اما این انتقال اتفاق نیفتاد تا از بین 3بازیکن برتر فصل گذشته فقط نورافکن پرسپولیسی نشده باشد. سعید صادقی، نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر به‌ترتیب 3بازیکن برتر فصل گذشته بودند که پرسپولیس روی هر 3نفر آنها دست گذاشت و 2نفر را جذب کرد. اسماعیلی‌فر با نمره 7.26 سومین بازیکن برتر فصل گذشته و بهترین مدافع راست لیگ بود که به پرسپولیس پیوست. علاوه بر او ولسیانی و سروش رفیعی هم از سپاهان راهی پرسپولیس شدند که به‌ترتیب نفرات سوم و ششم سپاهان بوده‌اند. گئورگی ولسیانی با نمره 7.08 در جمع 15بازیکن برتر فصل گذشته نیز حضور داشت.

7.11
از میان 11بازیکن برتر فصل گذشته فقط همان سعید صادقی و دانیال که حکایت پرسپولیسی‌شدن آنها ذکر شد، تغییر باشگاه داده‌اند. دیگر نفرات منتخب همگی لااقل تا این لحظه در تیم‌های خودشان مانده‌اند و شاید تا پایان نقل‌وانتقالات نیز همچنان بمانند. از تیم منتخب فصل گذشته محمدرضا اخباری، عارف آقاسی، امید نورافکن، مهدی مهدی‌پور، مهدی ترابی و گادوین منشا قطعا در تیم‌های خودشان ماندگار شده‌اند. امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا خواهان جدایی از استقلال هستند اما هنوز توفیقی به‌دست نیاورده‌اند. سیاوش یزدانی هم بعد از استقلال در تیم دیگری بازی نکرده و همچنان منتظر تعیین تکلیف و امیدوار به بازگشت به استقلال است. سیاوش 12هفته پایانی فصل گذشته را از دست داد اما با نمره 7.11 در سایت متریکا جایگاهش را در تیم منتخب فصل حفظ کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید