• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165141
+
-

تابستان عباس‌آباد؛ فراتر از تصور

یادداشت
تابستان عباس‌آباد؛ فراتر از تصور

سیدمحمدحسین حجازی *

آغاز فصل تابستان، آغاز فصلی نو برای شهرداری تهران و البته منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است؛ چون شهرداری یکی از مهم‌ترین وظایف خود را فراهم‌کردن محیطی امن و جذاب برای گذران اوقات‌فراغت خانواده‌ها و به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان می‌داند.
بسته‌ برنامه‌های متنوع «روی خط زندگی» و جشنواره‌های «ماجرای اردو»، «با بازی»، «بی‌کرانگی»، «کارآزمای» و باشگاه کتابخوانی «۱۰۰‌تایی‌ها» همزمان با تابستان ۱۴۰۱ و با رویکرد ترویج و گسترش شادی و نشاط اجتماعی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران ازجمله اقداماتی است که توسط شهرداری تهران درنظر گرفته شده است.
در همین راستا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز به‌طور خاص و ویژه «جشنواره تابستانه عبا‌س‌آباد» را با هدف آموزش‌محور و پرکردن اوقات‌فراغت خانواده‌ها و برای تمامی گروه‌های سنی درنظر گرفته است. وجود پتانسیل قابل توجه مراکز فعال منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد مانند آسمان‌نمای «گنبد مینا»، «خانه شعر و ادبیات»، «کوشک باغ هنر»، موزه و کتابخانه «نادر ابراهیمی» و بوستان‌های متنوع کمک کرده است تا بتوان برنامه‌های علمی، آموزشی و سرگرمی متفاوتی را فراهم کرد.
تماشا و رازگشایی فیلم‌های سینمایی علمی در سینما پلانتاریوم و کشف اعماق کهکشان در کارگاه آشنایی با نجوم آسمان‌نمای «گنبد مینا»، آموزش سرودن شعر و ترانه در کارگاه شعر و ترانه «خانه شعر و ادبیات» و همچنین آموزش نکاتی که در مدرسه نخواهید آموخت در نامدرسه لیمیا «کوشک باغ هنر» برنامه‌هایی است که در «جشنواره تابستانه عباس‌آباد» ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده است.
گفتنی است؛ یکی از فعالیت‌های مهم منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد علاوه بر فعالیت‌های علمی، ادبی و فرهنگی، فعالیت در زمینه گردشگری است که وجود فضای گسترده ۵۶۰هکتاری این منطقه موجب شده است تا امکانات گردشگری قابل‌توجهی در این مجموعه فراهم شود.
بنابراین به‌طور ویژه در «جشنواره تابستانه عباس‌آباد» تورهای گردشگری فراتر از تصور شما و تورهای گردشگری دخترانه در بوستان «بهشت مادران» برنامه‌ریزی شده است تا بتوان به بهترین شکل ممکن این مجموعه را معرفی کرد.
امسال تمرکز بر موضوع گردشگری غذا و برگزاری تورهای گردشگری با هدف معرفی غذاهای متنوع و متفاوت شهرها و مکان‌های مختلف کشور در این منطقه گردشگری است. با توجه به آنچه اشاره شد و براساس وظیفه‌ای که بر دوش ما محول شده و احساس مسئولیتی که نسبت به شهروندان وجود دارد، تلاش شده تا بتوان برنامه‌های جذاب و متفاوتی را طراحی و‌ پیاده‌سازی‌ کرد تا در روزهای گرم تابستان ۱۴۰۱ با رویکرد آموزشی و تفریحی خدمات شایسته‌ای به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان ارائه کرد.
* مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

این خبر را به اشتراک بگذارید