• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163865
+
-

پایان پیکه

مدافع بارسلونا هر روز از این تیم دورتر می‌شود

جرارد پیکه در یک‌بازه 3‌ماهه از عرش به فرش رسید. ابتدا فاش شد که او در جدایی مسی نقش داشته و باشگاه را متقاعد کرده که اگر ستاره آرژانتینی برود، تغییری در کیفیت تیم ایجاد نخواهد شد و باشگاه می‌تواند حقوق 70میلیون یورویی‌اش را هم پس‌انداز کند. این خبر باعث شد از چشم هواداران و مسی‌فن‌ها بیفتد. در مقابل مسی دیگر حاضر نشد در مراسمی که پیکه هست، شرکت کند. سپس افشا شد مدافع بارسلونا در اعطای میزبانی سوپرجام اسپانیا به کشور عربستان نقش داشته و دلالی کرده و پول کلانی را به جیب زده، موضوعی که برای وجهه بازیکنی‌اش اصلا خوب نبود. سپس خبر دیگری درز کرد مبنی بر اینکه با وجود اخبار مربوط به کاهش داوطلبانه حقوقش، قرار است مبلغی نجومی در 2‌سال آینده به حسابش واریز شود. در نهایت، مشکل خانوادگی و جدایی‌اش از همسرش افت شدیدی را در محبوبیتش ایجاد کرد، طوری که ناگهان یک‌میلیون نفر از دنبال‌کننده‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی از دست داد.
بارسلونا باید تا ژوئن 2024در مجموع حدود 100‌میلیون یورو به جرارد پیکه بپردازد. به‌گفته منابعی از باشگاه، پیکه دستمزدش را کم نکرده و فقط دریافت آن را به تعویق انداخته است. کاهش داوطلبانه حقوقش یک‌نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای بود. باشگاه باید فصل آینده 41‌میلیون یورو و فصل بعدتر 44میلیون یورو به او بپردازد و پس از پایان قراردادش نیز به‌عنوان پاداش پایان قرارداد 15میلیون یورو به او بدهد. مدیران می‌خواهند مشکل پیکه را قبل از قراردادهای آینده حل کنند. ژاوی هم که دنبال خرید مدافعانی مثل کریستنسن و کولیبالی یا ژول کنده است، می‌خواهد آنها را کنار آرئوخو بازی دهد و دیگر به خدمات پیکه نیازی ندارد. به‌نظر می‌رسد دوران پیکه در بارسا به پایان رسیده باشد. او برای آنکه نزدیک 2‌فرزندش باشد، بهتر است به اینتر مایامی یا تیمی دیگر در لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا نقل‌مکان کند.

گشایش در بارسا /لاپورتا با پول شرایط نقل‌و‌انتقالاتی‌اش را تغییر می‌دهد

همانطور که می‌دانید بارسلونا با فروش حق پخش 25سال آینده خود و پیش‌خور‌کردن این پول می‌خواهد با قدرت به بازار نقل‌وانتقالات برگردد و تیمی رؤیایی ببندد. گام اول پیشنهاد 50میلیون یورویی به بایرن مونیخ برای جذب لواندوفسکی است. اگر اتفاق خاصی نیفتد، فردا سادیو مانه در بایرن معرفی می‌شود. با خرید او احتمال خروج لواندوفسکی بیشتر خواهد شد. پیشنهاد بارسا 42به‌علاوه 8‌میلیون‌یورو برای جذب لوا خواهد بود که احتمالا مورد موافقت قرار می‌گیرد.

  رافینیا
لاپورتا به رافینیا گفته که بارسلونا پس از موافقت با اهرم‌های اقتصادی، با او قرارداد امضا خواهد کرد. لیدز یونایتد مبلغ مورد نیاز را از 65‌میلیون یورو به 55‌میلیون یورو کاهش داد، با این حال بارسلونا در حال آماده‌سازی‌ پیشنهاد 40‌میلیون یورویی برای جذب رافینیا‌ست. اگر دکو -بازیکن سابق بارسا- ایجنت رافینیا نبود، او اکنون به یک تیم انگلیسی مانند چلسی یا آرسنال رفته بود.

  دمبله
برخی خبرنگاران ادعا کرده‌اند که دمبله قصد قبول آخرین پیشنهاد بارسلونا را ندارد. خودش گفته در بارسا خوشحال است اما تنها 10‌روز دیگر تا پایان قراردادش باقی مانده. با گشایش جدید مالی در بارسلونا امکان نگه‌داشتن او وجود دارد. چلسی در مورد مصدومیت بازیکن شک دارد و هم‌اکنون رحیم استرلینگ از شانس بالاتری نسبت به دمبله برای پست وینگر برخوردار است. توخل می‌خواهد با پیشنهاد 10‌میلیون یورویی اینترمیلان برای خرید قرضی لوکاکو موافقت کند. با این‌حال، دمبله شانس زیادی برای پیوستن به چلسی ندارد و احتمال ماندنش بیشتر است. پاری‌سن‌ژرمن هم هنوز به عثمان دمبله علاقه دارد.

  لنگله
اومتیتی و لنگله با توجه به خریدهای احتمالی در خط دفاعی بارسا پذیرفته‌اند که جدا شوند. برای اومتیتی پیشنهادی وجود ندارد چون 2‌سال است بازی نکرده و دستمزدش بالاست اما لنگله از 2‌باشگاه مارسی و تاتنهام پیشنهاد دارد. این‌دو ‌باشگاه او را قرضی می‌خواهند به شرطی که نیمی از دستمزدش را بارسا بدهد و این چیزی نیست که باشگاه کاتالونی بخواهد.

  کنده
در بارسلونا خوش‌بینی زیادی وجود دارد که کنده به خدمت گرفته خواهد شد. لاپورتا شخصا در جریان مذاکرات است. چلسی هم این بازیکن را می‌خواهد. برخی منابع گفته‌اند که او دوست دارد به لیگ برتر برود اما اسپانیایی‌ها ادعا کرده‌اند کنده با بارسا به توافق شخصی دست یافته. سه‌ویا برای او 60تا 70میلیون یورو می‌خواهد.

  برناردو
ژرژ مندس، ایجنت مشهور پرتغالی به برناردو سیلوا قول داده که مقدمات انتقالش از منچستر‌سیتی به بارسلونا را فراهم کند. سیتی با خروج او در ازای دریافت 50میلیون یورو مشکلی ندارد.

  فاتی
 باشگاه نسبت به توانایی‌های آنسو فاتی که قرار بود مسی جدید باشد، به تردید افتاده. وضعیت او پس از دوران نقاهت اصلا خوب نیست. برای همین ژاوی اصرار دارد دمبله تمدید کند.

ژاوی پس از اینکه بازیکنان در مورد سفر به استرالیا برای انجام 2‌بازی دوستانه بعد از پایان فصل واکنش منفی نشان داده بودند، عصبانی شد و به آنها گفت: «اگر مبلغی را که باشگاه برای سفر دریافت کرده است (5‌میلیون یورو) پرداخت کنید، آنها آن سفر را انجام نخواهند داد.» باشگاه نمی‌تواند از این 5میلیون صرف‌نظر کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید