• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159140
+
-

بازارها/ آمار تولید و مصرف کشاورزی شفاف شود

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بار فروشان تهران گفت: تولید باید به‌گونه‌ای باشد که در بازار داخلی و برنامه صادرات چالشی ایجاد نشود؛ 40سال است که از مسئولان تقاضا می‌کنیم برای میزان تولید و مصرف محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی انجام بدهند اما متأسفانه به این امر مهم توجهی نمی‌شود. به‌عنوان مثال، وزارت کشاورزی باید در ابتدای سال زراعی بداند که کشاورزان باید چه میزان کشت کنند و چه حجم از تولید برای مصرف داخلی و چه حجم از آن صادر شود.

  آغاز مقابله با قاچاق لوازم خانگی 
محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه رئیس‌جمهوری مبنی بر تشدید مقابله با کالای قاچاق و تقلبی، گفت: از پایان اردیبهشت ماه این طرح در بخش لوازم خانگی اجرا خواهد شد و بعد آن به‌ترتیب در حوزه محصولات دخانی، آرایشی و بهداشتی و پوشاک اجرا خواهد شد. به‌گفته او، هر ماه یکی از کالاها در دستور کار طرح مقابله با قاچاق و تقلب قرار می‌گیرد.

   مشکل در تأمین نهاده‌های دامی
افشین صدر دادرس، رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: وزارت جهادکشاورزی برای توزیع نهاده‌های دام و طیور اولویت‌گذاری کرده و به‌ترتیب به مرغداران، دامداران صنعتی و دامداران عشایری نهاده تخصیص داده شد. این ترتیب اولویت تخصیص نهاده باعث شد تا دام سبک روستایی و عشایری که بیشترین حجم تولید گوشت در کشور را برعهده دارند کمترین نهاده را دریافت کنند. به‌گفته او، نمی‌توان به‌دنبال امینت غذایی بود اما خواسته و ناخواسته اعمال فشار بر تولیدکنندگان را افزایش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید