• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159103
+
-

روبوتاکسی‌ها در چین حرفه‌ای شدند

برای اولین بار تاکسی‌های خودران یک شرکت استارت‌آپی مجوز فعالیت تجاری را در شهرهای این کشور دریافت کرده‌اند

حمل‌و‌نقل
روبوتاکسی‌ها در چین حرفه‌ای شدند

شرکت فناوری خودران Pony.ai که توسط شرکت تویوتا موتور پشتیبانی می‌شود، دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که مجوز تاکسی‌هایش را در چین دریافت کرده است که به برخی از وسایل نقلیه بدون راننده این شرکت اجازه می‌دهد تا کرایه‌هایی در ازای ارائه خدمات دریافت کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت اعلام کرد که  آنها نخستین شرکت رانندگی خودران در چین هستند که این کار را انجام می‌دهند. 
این استارت‌آپ اعلام کرد که مجوز بهره‌برداری از 100وسیله نقلیه بدون راننده در منطقه نانشا شهر گوانگژو را دریافت کرده است. Pony.ai سال گذشته همچنین مجوز راه‌اندازی خدمات روبوتاکسی بدون راننده را در پکن دریافت کرد و از آن زمان شروع به ارائه وسایل نقلیه بدون راننده کرده است. سخنگوی استارت‌آپ Pony.ai می‌گوید با این حال در شهر پکن، سواری در یک منطقه صنعتی بسیار کوچک‌تر به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود که این نشان از احتیاط بیشتر آنها در این حوزه دارد. 
طبق بیانیه منتشر شده، این استارت‌آپ در نانشا شروع به شارژ کرایه در کل 800کیلومترمربع منطقه با خودروهای بدون راننده خواهد کرد. مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Pony.ai هزینه سواری خود را بپردازند. Pony.ai در ابتدا این خودروها را با رانندگان ایمنی مستقر خواهد کرد، اما انتظار دارد آنها را در بازه زمانی کوتاه تا متوسط حذف کند. این موضوع در زمانی صورت می‌گیرد که تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها، میلیاردها دلار برای فناوری‌های مربوط به‌خودران‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و هدف‌شان این است که در آینده جابه‌جایی و حمل‌ونقل، پیشرفت اولیه‌ای داشته باشند. با این حال Pony.ai در ایالات متحده و چین فعال بوده و فناوری بدون راننده خود را در جاده‌های عمومی در فرمونت و میلپیتاس کالیفرنیا و همچنین شهرهای گوانگژو و پکن چین آزمایش کرده است. در چین، استارت‌آپ‌های محلی در حال رقابت در این حوزه هستند. 
در ماه‌های اخیر، مومنتا و شرکت خودروسازی SAIC مجوز رسمی آزمایشی برای سرویس روبوتاکسی خود در منطقه جیادینگ شانگهای را به‌دست آورده‌اند؛ اقدامی که پس از اقدام مشابهی توسط شرکت Weride تحت پوشش نیسان در گوانگژو انجام شد. در شهر شنژن شرکت AutoX تحت حمایت علی‌بابا نیز در حال آزمایش روبوتاکسی خود مشاهده شده است. تاکسی‌های بدون راننده‌ای که توسط رانندگان ایمنی تحت نظر قرار داشتند. این آزمایش در یک منطقه شهری بسیار شلوغ با ترافیک نسبتا سنگین به‌همراه عابران پیاده و موتورسیکلت‌های فراوان انجام پذیرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید