• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15461
+
-

تاریخچه بیمارستان جامع برای زنان

نگاه روز
تاریخچه بیمارستان جامع برای زنان

زمانی که مرضیه وحیددستجردی در مجلس پنجم نماینده مردم تهران بود، طرحی را به مجلس پیشنهاد کرد که طبق آن انطباق جنسیتی صورت گیرد، اما تا سال85 طرح بیمارستان زنان اجرایی نشد و برای نخستین بار در این سال، هیأت دولت ایجاد بیمارستان زنانه را تصویب کرد؛ به این ترتیب بیمارستان مهدیه به‌عنوان نخستین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ویژه زنان فعالیت خود را از سال86 با عنایت به این طرح، آغاز کرد و پس از آن در پاییز سال88 دومین بیمارستان جامع تخصصی مختص زنان افتتاح شد؛ بیمارستان میرزا‌کوچک‌خان که به بیمارستان زنان تغییر نام داد و سال‌هاست که بیمارستان‌های آرش، میرزاکوچک‌خان، مهدیه و نجمیه در تهران، به زنان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

چندماهی‌است که در استان البرز هم برای نخستین بار چنین بیمارستانی آغاز به ‌کار کرده است. البته در بسیاری از کشورهای دنیا چنین بیمارستان‌هایی برای زنان تأسیس شده است؛ مثلا در انگلیس بیمارستان بیرمنگام بیمارستانی مختص زنان است که به ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به زنان می‌پردازد و هدف خود را کمک به سلامت و رفاه زنان می‌داند. بخش زنان، زایمان و نوزادان این بیمارستان یکی از بخش‌های موفق آن است و برخی از پزشکان انگلیسی آن را موفق‌‌ترین مرکز باروری در بریتانیا می‌دانند. یکی دیگر از اقدامات این بیمارستان تشخیص زودرس سرطان پستان است که بسیار مورد توجه زنان واقع شده است.

 همچنین در آلمان بیمارستان زنانی با ارائه خدماتی مثل زایمان، غدد، ماموگرافی سونوگرافی و... برای زنان ایجاد شده و یکی از اقدامات مؤثر این بیمارستان نیز سرعت بالای آن در شناسایی سرطان پستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید