• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15308
+
-

آنچه بر طرح توسعه دانشگاه گذشته است

آنچه بر طرح توسعه دانشگاه گذشته است

پیروز حناچی

دبیر سابق شورای‌عالی شهرسازی و معاون کنونی فنی‌عمرانی شهرداری تهران

اگر منابع دولت هشتم نبود، امروز نمی‌توانستیم درباره این طرح حرف بزنیم. اکنون چند مورد مطرح است. تراکم نسبی دانشگاه تهران در محدوده اصلی‌اش ١٠٠درصد و تراکم نواحی بیرون دانشگاه حدود ٣٠٠‌درصد است اما محوطه U یعنی محدوده‌ای که برای طرح توسعه پیش‌بینی شده، تراکمی حدود ٤٠٠‌درصد دارد. این شرایط، منطقی نیست و به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین چالشی‌است که این طرح پیش رو دارد. این چالش را باید جواب بدهیم.



علی محقر

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران

در محدوده جدید دانشگاه تهران پیش‌بینی شده که حدود ٣ تا ٥‌هزار شرکت دانش‌بنیان مستقر شود. این شرکت‌ها زمینه اشتغال‌زایی و نوآوری را پدید می‌آورند که مهم‌ترین نتیجه آن فراهم‌شدن زمینه برای نگه‌داشت نخبگان و کاهش مهاجرت آنها در آینده خواهد بود.



محمد سالاری

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر


مطالعات اولیه طرح، بسیار ضعیف و ناکافی‌است. فرایند پراشکال تصمیم‌گیری و تصویب اینگونه طرح‌ها بدون درجریان‌گذاشتن برخی از مدیران مسئول، از معضلات مدیریتی کشور به حساب می‌آید.



محمود نیلی‌احمدآبادی

رئیس دانشگاه تهران


اکنون طرح در فضاهایی که تملک شده در حال اجراست. امیدواریم اعتبار، تخصیص یابد و هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای آغاز اجرای این طرح انجام شود.



کامران صفامنش

معمار و مهندس مشاور طرح


آخرین ‌بار شهردار تهران با ٢٠٠‌درصد تراکم موافقت کردند و این حوزه Uشکل بیرونی با ٢٠٠‌درصد تصویب شد و لایه خارجی آن با تراکم ٣٠٠ تا ٤٠٠درصد. ما در آینده با تراکم کمتری از دانشجو روبه‌رو هستیم. براساس برآوردهای طرح، جمعیت دانشجویی در این محدوده اضافه نمی‌شود. ما در اینجا و در این طرح، کمبود کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را جبران می‌کنیم و سایت قدیمی دانشگاه تهران تا حد ممکن به این فضاها اختصاص داده می‌شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید