• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129457
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yPxq6
+
-

طلسم ادامه دارد

رئال مادرید پس از دور شدن از قهرمانی در لاکیگا، گام اول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را هم لزران برداشت

طلسم ادامه دارد

رئال مادرید یک نیمه‌اول بسیار بد مقابل چلسی داشت و به لطف بی‌دقتی تیمو ورنر و عملکرد عالی تیبو کورتوا فقط یک‌گل از حریف دریافت کرد و یک‌گل هم زد تا 2‌تیم با تساوی به رختکن بروند. البته این تمام ماجرا نبود و در نیمه‌دوم بازی متعادل‌تر شد. کریم بنزما که در نیمه‌اول تک‌گل رئال را زده بود، یک‌بار هم ضربه‌ای زیبا به تیر دروازه حریف زد اما تعداد ضربات رئال در چارچوب همان یکی بود که گل شد. رئال در این فصل بدشانس‌ترین تیم از این لحاظ بوده و تاکنون 10‌ضربه بازیکنان این تیم به تیر دروازه حریفان خورده که 3 تا از اینتر و 4 تا از بارسلونا بیشتر بوده است. این کمترین تعداد ضربه به چارچوب دروازه حریفان در یک بازی خانگی رئالی‌ها از فصل ۲۰۰۳/۰۴ به این‌سو بود. رئال در دومین بازی خانگی پیاپی در ورزشگاه دوم خود زیر باران شدید که چمن را شبیه دریاچه کرده بود، در پیروزی ناکام ماند. در بازی برگشت در انگلیس اگر باران هم ببارد، ورزشگاه سقف دارد و شرایط به اینگونه نخواهد بود.

  زیدان که مقابل هیچ‌یک از 3 سرمربی تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برنده نبوده، طلسم نبردن توماس توخل را ادامه داد و برای پنجمین بار مقابل این مربی موفق به پیروزی نشد؛ یک باخت و 4 تساوی.
  رکورد منفی رئال مقابل چلسی هم ادامه یافت و چهارمین رویارویی 2 تیم هم با شکست تیم لندنی تمام نشد؛ 2 برد و 2 تساوی برای چلسی. چلسی یکی از 11‌باشگاهی است که مقابل رئال عملکرد بهتری داشته‌اند؛ در کنار آرسنال، ایپسویچ، بوکا جونیورز، آبردین، نکاکسا، تولیدو، پنارول، زسکا مسکو، بنفیکا و بایرن‌مونیخ که رئال با 7 تای آنها یک یا 2 بار بازی کرده است.
  تساوی یک-یک در بازی رفت نیمه‌نهایی هم برای رئال خوش‌یمن نیست. تساوی خانگی یک-یک در دور رفت چیزی نیست که مادریدی‌ها از آن خاطره خوش داشته باشند. پیش از این 3 بار با شرایط مشابه در همین مرحله به پیشواز دیدار برگشت نیمه‌نهایی رفته‌اند که هر 3 بار در صعود به فینال ناکام مانده‌اند؛ سال 1976برابر بایرن که در بازی برگشت 2 گل گرد مولر باعث حذف این تیم شد، سال 1988مقابل آیندهوون که در مادرید یک- یک کردند و در هلند به تساوی بدون گل رضایت دادند و سال 1989برابر میلان که بازی یک-یک در دیدار رفت با باخت 5 بر صفر به میلان آریگو ساکی با فان‌باستن و دیگران عوض شد تا مادریدی‌ها از دور رقابت‌ها حذف شوند.
  رئال‌مادرید به نخستین باشگاه تاریخ تبدیل شد که 450بازی در لیگ قهرمانان انجام داده؛ بایرن با 368بازی در رده دوم قرار دارد. حالا تعداد مساوی‌های کهکشانی‌ها مقابل تیم‌های انگلیسی با تعداد شکست‌ها برابر شده و به عدد 10در 35مسابقه رسیده است.

 یانکی
فصل قبل دیویس، مدافع چپ تند و تیز کانادایی نماینده شایسته آمریکای شمالی در رقابت‌های لیگ قهرمانان بود. حالا نوبت بازیکنی دیگر از این منطقه است که رکوردهایی به نام خود ثبت کند. کریستین پولیسیک به نخستین بازیکن آمریکایی تبدیل شد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا گل می‌زند. او یک رکورد دیگر هم به‌دست آورد؛ جوان‌ترین گلزن تاریخ چلسی در این مرحله با 22سال و 221روز. او همچنین با 5‌گل‌زده، بهترین گلزن منطقه آمریکای شمالی در تاریخ لیگ قهرمانان است. تیاگو سیلوا هم با 36سال و 217روز سن، لقب مسن‌ترین بازیکن تاریخ نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان را پس از رایان گیگز به‌خود اختصاص داد.

  ورنر
مهاجم آلمانی که در لایپزیش دوره‌ای طلایی داشت و در کنار کای هاورتز رکورد گران‌ترین نقل‌وانتقالات یک بازیکن آلمانی را جابه‌جا کرد، به یک معضل برای چلسی تبدیل شده است. او این هفته یک گل 3 امتیازی در لیگ برتر زد اما آن‌قدر گل خراب کرده که صدای همه را در آورده. پائولو دی‌کانیو، ستاره سابق لاتزیو و برخی تیم‌های انگلیسی درباره این بازیکن گفته: «تیمو ورنر شبیه کسانی است که با دوستان خود دور هم جمع شده‌اند تا فوتبال بازی کنند.» ورنر در این فصل در 36بازی از رقابت‌های مختلف، تنها 6‌گل‌زده و 2‌پاس‌گل داده که برای بازیکنی در پست او فاجعه است. هیچ بازیکنی در لیگ برتر این فصل به اندازه ورنر موقعیت مسلم گلزنی را هدر نداده؛ 29موقعیت که 21تای آن به هدر رفته است.

  مثلث برمودا
مثلث کروس- مودریچ و کاسمیرو در این بازی چندان سرحال نبود. مودریچ به‌دلیل خستگی مفرط و کروس به‌خاطر درد نتوانستند در این مسابقه بدرخشند اما همچنان از مثلث تاریخی ژاوی- اینیستا- بوسکتس در لیگ قهرمانان کارنامه بهتری دارند با 21برد، 6تساوی و 6باخت در 33مسابقه که در ترکیب اولیه قرار داشتند در برابر 16برد، 12تساوی و 5باخت مثلث بارسلونا در همین تعداد بازی.

بنزما پنجمین بازیکنی است که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا 20گل به ثمر رسانده است. او این فصل 28گل در تمام رقابت‌ها برای رئال زده؛ وینیسیوس و کاسمیرو و آسنسیو که بهترین گلزنان تیم بعد از او هستند(هر کدام 8گل)، روی‌هم 4گل کمتر از کریم زده‌اند. مهاجم فرانسوی فصل قبل در 51بازی 27گل زده بود و این فصل فعلا در 46مسابقه یک گل بیشتر از رکورد گل فصل پیش خودش زده است. او با گل در تاریخ لیگ قهرمانان 71گله شد و مشترک با رائول، چهارمین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها لقب گرفت. رونالدو (134)، مسی (120) و لواندوفسکی (73) در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. کریم این فرصت را دارد تا با زدن 2‌گل دیگر در ادامه رقابت‌ها به لوا که با بایرن حذف شده، برسد. او هر 71گلش را در جریان بازی به ثبت رسانده و برخلاف سه نفر اول این لیست یک‌بار هم با پنالتی یا ضربه آزاد به گل نرسیده است. همچنین بنزما موفق شد پنجمین گلش در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را به ثمر برساند که تنها یکی کمتر از مسی و 2‌گل کمتر از لواندوفسکی است و 8‌گل کمتر از کریستیانو رونالدو. بنزما مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال است که موفق شده در نیمه‌نهایی گل بزند با ۳۳ سال و ۱۲۹ روز. پیش از او کریستیانو با ۳۲ سال و ۸۶ روز این عنوان را در اختیار داشت. کریم به دورتموند (2013)، بایرن مونیخ (2014و 2018) و چلسی در این فصل در نیمه‌نهایی گل زده است. حالا تعداد گل‌های بنزما در لیگ قهرمانان از زمانی که رونالدو از رئال به یوونتوس رفته، از ستاره پرتغالی بیشتر شده؛ 15گل در 25بازی در برابر 14گل رونالدو در 23بازی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید