• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 22 فروردین 1400
کد مطلب : 127778
+
-

معاون خدمات شهری منطقه ۱۰ خبر داد

افزایش سرانه سبز در طرح استقبال از بهار

افزایش سرانه سبز در طرح استقبال از بهار

 سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ با اجرای طرح استقبال از بهار، برای بهره‌مندی شهروندان از فضاهای طبیعی و زیباسازی چشم‌انداز شهری، افزایش یافت.
معاون خدمات شهری منطقه ۱۰ با اعلام این خبر درباره اقدامات انجام‌شده گفت: «طرح استقبال از فصل بهار با عنوان «تهران ۱۴۰۰» شروع شد. این طرح در دو محور انجام شد که از جمله اقدامات محور اول قراردادن حدود ۴۵۰۰ اصله درخت و کاشت حدود ۱۵ هزار گلدان و درختچه در حاشیه معابر و بوستان‌ها بود. با توجه به نبود عرصه مناسب برای فرشِ گل در منطقه، برای اولین‌بار در حاشیه محورهای خیابان قزوین و میدان جمهوری فرش‌های گل طراحی و اجرا شد.»
به گفته «رضا شرفی»، تعدادی المان نوری مانند سقف نوری و مکعب نوری در تقاطع خیابان آذربایجان - آزادی و المان‌های نوری قاصدک در کنار مجسمه «رهایی» در محدوده تقاطع خیابان شهید نواب‌صفوی - دامپزشکی نصب شد. دو المان گل نیز در حاشیة میدان بریانک و میدان شهیدان ریاضی نصب شد.
شرفی درباره دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری در منطقه افزود: «المان‌های ترافیکی و فلزی در منطقه، اعم از پل‌های عابر پیاده و نرده‌ها، که شامل حدود ۱۰ هزار متر مربع نرده‌های بی‌آرتی از خیابان شهیدان ریاضی تا نواب است، پس از ۶ سال به روش پلی اورتان رنگ‌آمیزی شد که دارای کیفیتی خوب و قابل شست‌وشو هستند. از دیگر اقدامات مؤثر در این ایام می‌توان به خط‌کشی ترافیکی ۲۵ هزار متری که شامل خط‌کشی عابر پیاده، خط‌کشی‌های طولی مسیر دوچرخه، خط‌کشی‌های داخل محور بی‌آرتی و تعمیرات تابلوهای ترافیکی نیز اشاره کرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید