• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126688
+
-

از فردوسی‌پور تا روئین‌تن

داوران ایرانی جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان معرفی شدند

جشنواره
از فردوسی‌پور تا روئین‌تن


دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران عادل فردوسی‌پور و علی روئین‌تن، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده را برای حضور در سی‌ونهمین دوره «جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا»، به‌عنوان داوران بخش فیلم مستند، معرفی کرد. به گزارش همشهری، مجتبی علوی، دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران اعلام کرد: انتخاب این دو داور با هماهنگی این جشنواره جهانی انجام گرفته است. مجتبی علوی، دبیر جشنواره فیلم‌های ایرانی در سخنانی به پیام فرانکو اسکانی، عضو کمیسیون فرهنگ و میراث المپیک کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا نیز اشاره کرد. در بخشی از پیام اسکانی آمده است: وضعیت اضطراری و وضعیت بهداشتی ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، متأسفانه مانع از این شده که مانند سال‌های گذشته در تهران با شما همراه باشم. اسکانی در پیام خود همچنین به این نکته اشاره کرده که جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی تهران به رویدادی تبدیل شده که از طریق آن آثار فیلمسازان ورزشی ایرانی برای حضور در جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی انتخاب می‌شوند. فرانکو اسکانی در بخش پایانی پیام خود به درگذشت علی انصاریان، بازیکن پیشکسوت فوتبال، بازیگر و مجری تلویزیون ایران، به‌دلیل ابتلا به کرونا اشاره کرده و گفته است: وظیفه خود می‌دانم یادی کنم از آقای علی انصاریان، چهره شناخته شده دنیای ورزش و سینمای ایران که در فوریه گذشته درگذشت و من قبلا او را در زمان برگزاری مراسم «جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی» همراه با هیأت ایرانی در میلان ملاقات کرده بودم.
جشنواره جهانی «چالش قهرمانی تلویزیون، سینما، ارتباطات و فرهنگ ورزشی» از 26تا 30نوامبر سال2021 در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.
داوران این جشنواره، 7نفر از رشته‌های سینما، تلویزیون، رسانه، ورزش و فرهنگ هستند.
این جشنواره در رشته‌های روح المپیک، مستند، پاراالمپیک، فیلم‌ها، توجه به ورزش، فیلم‌ها و فوتبال تلویزیونی، تلویزیون و وبلاگ برگزار می‌شود.
در جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان نیز مانند گذشته، نمایش فیلم‌ها، دیدارها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌های مطبوعاتی و مراسم اهدای جوایز از رویدادهای اصلی خواهند بود. در این جشنواره همچنین رویدادهای جنبی با برنامه‌های متنوع درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید