• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 9 بهمن 1399
کد مطلب : 123098
+
-

توفان در 6 استان غربی کشور

6 استان غربی کشور امروز با وزش باد شدید مواجه خواهند شد.
به‌گزارش همشهری، سازمان هواشناسی درباره توفانی شدن استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان، ایلام، خوزستان و لرستان با سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰کیلومتر بر ساعت و خیزش گرد و خاک محلی هشدار داد.
درپی این روند قرار است تشدید بارش، کاهش دما و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ دهد. توده هوایی که امروز به کشور وارد شده، پس از توفان غربی، فردا به استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، ایلام و بوشهر و شنبه ۱۱بهمن‌ماه در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد وزید.
فاز بارشی این سامانه روز جمعه سبب بارندگی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس و در ارتفاعات شامل برف خواهد بود. روز شنبه نیز احتمال وقوع تگرگ در نیمه شرقی خوزستان، بوشهر و نیمه شمالی فارس و کاهش ۵ تا ۷درجه‌ای دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر می‌شود و یکشنبه کاهش ۵ تا ۷درجه‌ای دما در نیمه غربی و نیمه شمالی و روز دوشنبه کاهش ۳ تا ۵درجه‌ای دما در جنوب شرق کشور را به همراه دارد.
آسمان تهران نیز امروز ۹بهمن نیمه ابری و غبارآلود، در بعد ازظهر ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴درجه سانتی‌گراد و طی روز جمعه ۱۰بهمن نیز ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی وارد آمدن خسارت به محصولات و تجهیزات کشاورزی دور از انتظار نیست؛ بنابراین صاحبان مزارع و باغات باید تمهیدات لازم را درنظر داشته باشند. همچنین دامداران و عشایر باید از عبور در ارتفاعات خودداری کنند.
از سویی طی امروز و فردا وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان‌های اردبیل و گیلان به‌ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و احتمال سقوط بهمن نیز در این مناطق دور از انتظار نیست. در این دوره خلیج‌فارس و دریای خزر مواج خواهد بود. سازمان هواشناسی به استان‌های شمالی و جنوبی کشور در این‌باره هشدار داد که احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد؛ بنابراین نسبت به احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و انجام فعالیت‌های شیلاتی توصیه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید