• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122205
+
-

پیمان‌پور نصر/ شهردار منطقه ۱۶

گشودن گره ترافیک نازی‌آباد با استارت‌آپ‌ها

گشودن گره ترافیک نازی‌آباد با استارت‌آپ‌ها

محله نازی‌آباد تهران به واسطه فعالیت مراکز خدمات‌رسان فرامنطقه‌ای از موقعیت خاص در مقایسه با دیگر محله‌های پایتخت برخوردار است. یکی از این مراکز خدمات‌رسان، بازار بزرگ عرضه و توزیع گوشت و مرغ در محدوده میدان بهمن و خیابان شهید علیرضا وفایی‌نژاد است که همیشه حجم فراوانی از عبور و مرور خودروهای دولتی و شخصی در آن جریان دارد.
اکنون نیز به دلیل شرایط حاکم بر بازار و تورم افسارگسیخته، افزایش‌ تردد شهروندانی را شاهد است که از نقاط مختلف شهر به اینجا می‌آیند تا با خرید اجناس ارزان‌تر یا همان تنظیم بازاردر این میدان به دخل و خرج زندگی‌شان کمک کنند. همه این مسائل باعث شده تا ترافیک و حجم رفت‌وآمد خودروها در این محدوده از شهر افزایش پیدا کند. طبق بررسی‌های انجام شده و گزارش پلیس راهور منطقه ۱۶، در طول شبانه‌روز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ خودرو حمل بارکوچک و بزرگ از استان‌های مختلف کشور به این محل می‌آیند و به نوبت وارد جایگاه می‌شوند و پس از تخلیه بار دوباره به سمت کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید گوشت و مرغ در سراسر کشور باز می‌گردند.
به استناد گزارش کارشناسان بازار تره‌بار میدان بهمن، ۶۰‌درصد گوشت و مرغ مورد نیاز شهروندان تهرانی از این محل توزیع می‌شود. از آنجا که میدان میوه و تره‌بار میدان بهمن به ۲ صورت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی فعالیت می‌کند، بخشی از ترافیک موجود در این محل مربوط به خودروهای سنگینی است که وظیفه توزیع گوشت و مرغ به فروشگاه‌ها و مراکز مجاز عرضه این نوع محصولات در مناطق مختلف شهر تهران را برعهده دارند.
اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، چراکه متأسفانه ترافیک و شلوغی معابر نزدیک میدان تره‌بار بهمن که ناشی از حجم بالای خودروهای حمل بار از نقاط مختلف کشور و شهر تهران است، آثار منفی‌ای بر نحوه عملکرد نهادهای مختلف این محدوده به جا گذاشته که مهم‌ترین آن اختلال در مأموریت‌های واحد اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) است که پشت ترافیک می‌مانند و نمی‌توانند به موقع بیماران بدحال را به بیمارستان برسانند. توقف خودروهای حمل بار گوشت و مرغ جز ایجاد راهبندان در محورهای ارتباطی میدان تره‌بار بهمن و ایجاد مانع بر سر راه مراکز امداد و نجات از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و... مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی نیز در پی دارد.
سرازیر شدن شیرابه‌های گوشت و مرغ بارگیری شده در خودروهای سنگین، در سطح معابر جز انتشار بوی نامطبوع در محله می‌تواند باعث مسائل زیست‌محیطی و حتی نفوذ آلودگی به داخل کانال سفره‌های آب زیرزمینی شود.
 باید گفت ترافیک و شلوغی اطراف میدان تره‌بار بهمن و مسائل زیست‌محیطی آن به قدر کافی برای ساکنان محله نازی‌آباد دردسرساز شده است. باید با تصمیم درست و انتخاب بهترین راه‌حل میزان حضور شهروندان را به این محل کاهش دهیم. در شورای راهبردی منطقه ۱۶ پیشنهاد استفاده از ظرفیت «استارتاپ ویژه عرضه و توزیع گوشت و مرغ» مطرح شده که در صورت موافقت و اجرایی شدن آن شهروندان از این طریق گوشت و مرغ مصرفی را در محل زندگی خود تحویل بگیرند و از این آمدن و رفتن‌ها به میادین تره‌بار معاف شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید