• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122088
+
-

دکتر پیمان صابریان /رئیس اورژانس تهران

تماس‌ها 4 برابر شده است

تماس‌ها 4 برابر شده است

روزانه 12 تا 15 هزار تماس با اورژانس اتفاق می‌افتد و با آلوده شدن هوا و همزمان شدنش با بیماری کرونا این عدد به 50 هزار تماس تلفنی رسیده است. به گفته «دکتر پیمان‌صابریان» رئیس اورژانس تهران، با توجه به تعداد زیاد تماس‌های تلفنی و درخواست شهروندان، زمان استراحت کارشناسان به حداقل رسیده است. او می‌گوید: «به دلیل آلودگی هوا، بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی بیماران قلبی و ریوی است و خیلی از آنها نیاز به انتقال به بیمارستان دارند.» او مصرف شیر، میوه و سبزی تازه را عاملی برای کم کردن اثر منفی آلودگی هوا می‌داند.

صابریان توصیه می‌کند: «چه خوب که شهروندان به اندازه کافی آب بنوشند تا با شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کم شود.» همزمان شدن آلودگی هوا با بیماری کرونا باعث شده است شرایط تهران نسبت به سال‌های قبل وضع حادتری به خود بگیرد. رئیس اورژانس تهران توصیه می‌کند: «بیماران مبتلا به کرونا قرنطینه را جدی بگیرند. بیماری کرونا یک بیماری تنفسی است و آلودگی هوا می‌تواند آن را تشدید کند چراکه هر 2 تأثیر مستقیم بر سیستم تنفسی دارند. بنابراین چه خوب که در وضع بد هوا شهروندان به‌خصوص افراد خاص از خانه بیرون نروند.» تماس‌های اورژانس از زمان شیوع کرونا تاکنون روند رو به رشدی به خود گرفته و طبق آمار به دست آمده 4 برابر شده است.

با همه این دغدغه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، صابریان گله می‌کند که متأسفانه بعضی از شهروندان این سامانه را هنوز وسیله‌ای برای تفریح و سرگرمی می‌دانند و اقدام به مزاحمت تلفنی می‌کنند. او می‌گوید: «هدف نیروی اورژانس خدمت‌رسانی به شهروندان است اما در این میان هستند کسانی که با کم لطفی خود چرخه امدادرسانی را کند می‌کنند.‌گاه با باز نکردن مسیر آمبولانس امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کنند وگاه به دلیل دیر رسیدن آمبولانس، تکنسین‌های اورژانس مورد فحاشی و یا حتی ضرب و شتم قرار می‌گیرند. بعضی از شهروندان به جای اینکه مسیر را باز کنند سپر به سپر آمبولانس می‌روند تا به قول خود زرنگی کرده و زودتر به مقصد برسند. بد نیست بدانید در صورت رخداد چنین موضوعی فرد خاطی مجرم شناخته شده و اقدامشان شش ماه حبس و جزای نقدی در بر دارد. این حق را به اطرافیان بیمار می‌دهیم که نگران عزیزشان باشند اما باید معاینات اولیه صورت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید