• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 22 آذر 1399
کد مطلب : 118490
+
-

در حاشیه سیاست / پیش‌بینی محسن رضایی درباره تحریم‌ها


محسن رضایی، نامزد ادوار مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری طی اظهارنظری با انتقاد از پیش‌بینی فروش 2.3میلیون بشکه نفت در بودجه1400 به تسنیم گفته: «کاملا روشن است که چه بایدن تأیید شود و چه ترامپ بتواند از دیوان‌عالی آمریکا اوضاع را برگرداند، تحریم‌ها تا چهار پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت.» او درباره مبنای پیش‌بینی خود توضیحات بیشتری نداده است.

  روحانی به رهبری متوسل شود!
قاسم میرزایی‌نکو درباره مخالفت دولت با مصوبه اخیر مجلس در حوزه هسته‌ای، به برنا گفت: به‌نظرم روحانی متوسل به رهبری خواهد شد و پیش‌بینی من این است که با اذن رهبری مطالب و مصالحی که دولت می‌خواهد، رقم می‌خورد. این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که یعنی فکر می‌کنید ‌حکم حکومتی نتیجه را به نفع دولت رقم بزند، گفت: بله. به‌هرحال دولت باید پافشاری کند. فکر می‌کنم بهترین راه این است که دولت این مصوبه را اجرا نکند زیرا اگر بخواهد اجرایی کند، با معضلاتی روبه‌رو خواهد شد که بهتر است، این معضلات و مشکلات را با مردم درمیان بگذارد؛ روحانی دیگر سکوت نکند.

  میزبانی انتخاباتی جامعه روحانیت برای اصولگرایان
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره نقش جامعه روحانیت مبارز در برنامه‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان به نامه‌نیوز گفت: «اکنون میزبانی جامعه روحانیت مبارز مورد قبول احزاب و تشکل‌های اصولگرا قرار گرفته است و در جلسات آن شرکت می‌کنند. جامعه روحانیت در مدت اخیر سازماندهی خوبی درون خود ایجاد کرد و توانست جلسات هماهنگی را به‌صورت هفتگی برگزار کند. واقعیت این است که جامعه روحانیت نمی‌خواهد محور باشد، بلکه قصد میزبانی برای وحدت را دارد.»

  دعوا برای دسته‌گل آشتی
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فشارهای مثلث آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه به ایران، گفت: تأکید اصولگرایان بر اینکه ما مذاکره نمی‌کنیم برای این است که بتوانند یاران بیشتری را برای خودشان جمع کنند و طرفداران آنها برای انتخابات سال آینده حفظ شود. شاید هم هدف آنها این است که دسته‌گل آشتی بر گردن آقای روحانی نیفتد و بر گردن اصولگرایان بیفتد. علی بیگدلی در گفت‌وگو با جماران درخصوص اظهارات بایدن مبنی بر سخت‌بودن بازگشت به برجام، اظهار داشت: آنچه در زمان اوباما اتفاق افتاد، این بود که در یک شرایط خیلی متعارف برجام امضا شد، ولی الان وضعیت خاورمیانه و مخصوصا خلیج فارس کاملا متفاوت شده و مدعیان جدیدی شکل گرفته‌اند. لذا برای آمریکا خیلی مشکل است که هم ایران را به امضای این قرارداد راضی کند و هم به مسائل دیگر توجه داشته باشد.

  ظرفیت مینی‌بوس تکمیل است
وهاب عزیزی، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به روند افزایشی تعداد کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری و استفاده از کلیدواژه «مینی‌بوس کاندیداها»، گفت: روزبه‌روز بر تعداد کسانی که احساس تکلیف کرده و برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی می‌کنند، افزوده می‌شود و کار به جایی رسیده که می‌توان درباره این پدیده از مینی‌بوس کاندیداها استفاده کرد اما ظرفیت این مینی‌بوس تقریبا تکمیل شده ‌و اگر افراد بیشتری داوطلب شوند، به‌احتمال زیاد هیچ‌کدام به مقصد نخواهند رسید.

  کشور در اسارت منافع جناحی
محمد سالاری، رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی با بیان اینکه برخی جریانات سیاسی باید دست از ناامید‌کردن مردم بردارند و تعامل و همکاری با همه سلایق و گروه‌های سیاسی را جایگزین نگاه حذفی کنند، به ایسنا گفت: همه جریان‌های سیاسی کشور به‌خصوص طیف تندرو در جریان اصولگرا که اسب خود را برای انتخابات1400 زین کرده و ماه‌هاست که همه مسائل کشور را در چارچوب رسیدن به قدرت بیشتر تعریف می‌کند، باید به این درک مشترک برسند که مسائل کلان کشور را نباید به اسارت منافع جناحی درآورد که در غیراین‌صورت باید منتظر افزایش نارضایتی‌ها و بروز بحران‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به مطالبات مردم باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید